کد خبر: 18781 A

ببینید: راه‌اندازی یک سالن کنسرت با امکانات فوق‌العاده ویژه

ببینید: راه‌اندازی یک سالن کنسرت با امکانات فوق‌العاده ویژه

سالنی با امکانات ویژه و شرایط آکوستیکی سفارشی در شهر بندری هامبورگ افتتاح شد.

ایران آرت: بنای سالن کنسرت تماشایی Elbphilharmonie، طراحی شده توسط شرکت معماری هرتزوگ و دمویرون، در آلمان شمالی و شهر بندری هامبورگ، در ژانویه 2017 بازگشایی شد. این پروژه که ساخت آن در حدود 10 سال به طول انجامیده است، از حدود 120000 مترمربع فضاهای لایه لایه تشکیل شده که شامل سه سالن کنسرت، یک هتل، مجموعه ای از آپارتمان ها، رستوران ها و یک پارکینگ و یک فضای عمومی برای تماشای منظر بیرون، می شود. کمپانی One To One قطعات نهایی این پازل آکوستیکی را در کنار هم جمع کرد.

به گزارش آرل، نمای فضای داخل سالن بزرگ کنسرت Great Hall از مجموعه Elbphilharmonie در حین انجام پروسه ساخت. تصویر تهیه شده توسط M. Commentz قلب پروژه مجموعه Elbphilharmonie ، سالن Great Hall می باشد که ساخت آن محصول همکاری هرتزوگ و دمویرون وهمینطور طراح حرفه ای آکوستیک سالن ها، یائوشیما تویوتا، می باشد. این سالن گنجایش 2150 نفر را داشته و یک پوسته داخلی فوق العاده پیشرفته را به نمایش می گذارد که شرایط آکوستیکی آن نیز به صورت سفارشی تامین شده است.

در طراحی دیوارهای منحنی شکل این فضا، که به صوت جذابی به هم بافته شده اند و همینطور سقف و جان پناه های سالن Great Hall مجموعه Elbphilharmonie از حدود 10000 پانل فایبر بورد گچی منحصر به فرد استفاده شده است، که روی هر یک از این قطعات، یک پترن خاص به عنوان پخش کننده صوت، پیاده شده است و در نهایت تمامی این قطعات مانند قطعات یک پازل در کنار هم جای می گیرند. برای دستیابی به این خروجی پیچیده، بن کورن از کمپانی One to One از تکنولوژی های فوق العاده پیشرفته ای استفاده کرده است که از طراحی پارامتریک گرفته تا روش های ساخت دیجیتال را شامل می شود.

شرکت هرتزوگ و دمویرون در ابتدا با کمپانی One to One برای تولید داده های دیجتیال، جهت طرح پترن سطوح سالن Great Hall که نقش پخش کننده صدا را نیز می بایست داشته باشند، قرارداد همکاری بست. به صورت کلی، پخش صدا، فرآیند انتشار یکنواخت انرژی صدا در داخل یک فضا می باشد. به کارگیری سطوح انعکاس دهنده در سالن های کنسرت، که قابلیت پخش صدا را نداشته باشند، منجر به بروز ویژگی های آکوستیکی ناخواسته متعددی می شود که این مسئله می تواند با افزودن پخش کننده ها یا دیفیوزرها در قسمت هایی از سالن برطرف شود.

فضایی که به خوبی و بدون نقص صدا را پخش می کند، در حقیقت فضایی است که ویژگی های آکوستیکی از جمله تداوم صوت پس از خاموشی منبع تولید صوت، در همه قسمت های آن به صورت یکسان وجود دارد، فارغ از اینکه شنونده در کدام بخش از سالن نشسته است.

ویدئویی از سالن کنسرت Elbphilharmonie را ببینید.

معماری سالن کنسرت هامبورگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین