کد خبر: 20045 A

ببینید: دنیای معماری در انتظار افتتاح یک موزه جدید در جهان عرب

ببینید: دنیای معماری در انتظار افتتاح یک موزه جدید در جهان عرب

موزه ملی قطر با طراحی معمار مشهور فرانسوی دسامبر 2018 افتتاح خواهد شد.

ایران آرت: موزه ملی قطر جزء پروژه های شاخص شهر دوحه می باشد که توسط معمار مشهور فرانسوی، ژان نوول طراحی شده است. تصاویر جدیدی که از مراحل پایان ساخت این موزه منتشر شده بیانگر یک فرم مفهومی پیوسته از یک مجموعه ای عظیم می باشد. طبق برنامه این مجموعه زیبا در دسامبر 2018 افتتاح می گردد. 

به گزارش آرل، کانسپت معماری برای موزه با تأثیرپذیری از رز صحرا (Desert rose) طراحی شده و بیانگر ارتباط غنی و قدرتمند بین معماری موزه معاصر و اشیاء درون موزه است. فرم سیال پروژه به دنبال راهی برای گفتگوی بصری بین چشم مراجعه کنند گان با کالبد بنا می باشد. موزه ملی قطر به دنبال بازنویسی نقش موسسات فرهنگی و انتقال بازدیدکنندگان به چنین مراکزی است. 

Dohe national museum (2)

با تکمیل طراحی داخلی موزه و عرصه های تأسیساتی متراژی حدود 21 هزار متر مربع این فضای فرهنگی را شامل می شود. از مهم ترین ویژگی های این فضا می توان به گالری نمایش های دائمی و موقت، سالن کنفرانس با گنجایش 220 نفر، تالار 70 نفره خصوصی، مرکز تحقیقات میراث فرهنگی، آزمایشگاه منابع طبیعی، فروشگاه، بوتیک، رستوران و دفاتر اداری اشاره کرد. 

Dohe national museum (3)

این موزه در حال حاضر در اطراف کاخ اصلی امیر سابق قطر، شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی قرار گرفته که یکی از نقطه های مهم و قابل شناساسی در شهر دوحه می باشد. کاخ به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان نمایشگاه مرکزی موزه مورد استفاده قرار میگیرد. تکیمل این دو پروژه در کنار هم عنوان کننده گذشته و آینده در دو کالبد متفاوت می باشد.

Dohe national museum (4)

Dohe national museum (5)Dohe national museum (6)

 

معماری تجسمی طراحی موزه ملی قطر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین