کد خبر: 22864 A

"خانه‌ای برای مردن" تلفیقی از هنر و معماری / عکس‌ها

"خانه‌ای برای مردن" تلفیقی از هنر و معماری / عکس‌ها

پروژه "خانه‌ای برای مردن" حاصل 8 سال همکاری یک دفتر معماری با هنرمند نروژی است.

ایران آرت: نتیجه 8 سال همکاری شرکت معماری Snøhetta و هنرمند نروژی Bjarne Melgaard، یعنی پروژه "خانه ای برای مردن"  در نمایشگاه جدید Tjuvholmen در شهر اسلو، کشور نروژ به نمایش عمومی گذاشته شده است. 

به گزارش آرل، این بنای مجسمه ای شکل که قرار است در محدوده خانه سابق ادوارد مونش و کارگاه او در اسلو غربی ساخته شود، بحث های زیادی را پیرامون این مسئله برانگیخته که چگونه می تواند درخور میراث یکی از مشهورترین هنرمندان نروژی باشد.

A House to Die In (3)

یکی از موسسان شرکت معماری Snøhetta، Kjetil Trædal Thorsen در مورد این بنا می گوید: "با همکاری مجموعه آثار هنری سلواگ (Selvaag) در این طرح، قصد داشته ایم داستانی متفاوت از اینکه چگونه یک بنا خلق می شود، بیان کنیم. این طرح محصول یک همکاری گسترده و جذاب و میان رشته ای است که به روش های متعددی ارزش های داخلی شرکت ما را به نمایش می گذارد. 

A House to Die In (4)

 

این پروژه از سال 2011 آغاز شده است یعنی زمانیکه هنرمند نروژی Bjarne Melgaard، با برادران سلواگ ایده ساخت مجسمه ای را مطرح کرد که بتواند در قالب یک خانه عمل کند. برادران سلواگ که سابقه دیرینه ای در حمایت از هنرمندان دارند، ایده او را پذیرفته و کمی بعدتر شرکت Snøhetta به این پروژه وارد شد. و از آن زمان میان این شرکت و هنرمند تبادل ایده، طرح، مدل سه بعدی و اسناد طراحی صورت گرفت تا خانه ای ساخته شود که به عنوان خانه و آتلیه خصوصی Melgaard عمل کند.
 

A House to Die In (5)

A House to Die In (7)

A House to Die In (8)

معماری هنر خانه ای برای مردن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین