کد خبر: 23233 A

ببینید: معماری عجیب یک ساختمان شیب‌دار

ببینید: معماری عجیب یک ساختمان شیب‌دار

طراحی ساختمان اداری با حجم مجسمه‌ای شکل در یک زمین شیب‌دار یک فرصت برای ایجاد فرمی مفهومی است.

ایران آرت: طراحی ساختمان دفتر اداری با متراژ کوچک، اصول طراحی و ضوابط دارای تغییراتی نسبت به یک ساختمان بزرگ می باشد. لذا یک سایت غیرقابل انعطاف و نا متعارف اصول طراحی دفتر اداری را دستخوش تغییرات جامعی می کند. بخصوص اینکه کل مجموعه به صورت یک ساختمان واحد طراحی شده و متراژ آن محدود باشد. چنین پروژه ای باید در کمترین زمان و با هزینه بسیار محدود طراحی و ساخته میشد. به همین دلیل جزء به جزء ساختمان به صورت یک واحد کلی و یکپارچه طراحی شده است.

به گزارش آرل، طراحی ساختمان اداری با حجم مجسمه ای شکل در یک زمین شیب دار هم یک فرصت برای ایجاد فرمی مفهومی است و هم جایگذاری مبلمان و دکوراسیون در پلان را دشوار می کند. به دور از تبعیض، ساختمان می بایست بهترین ارتباط را به شهر و محیط خود برقرار کند. فضای بیرونی این ساختمان اداری که پس زمینه ای است که با محیط و شهر ادغام شود. حجم ساختمان اداری به گونه ای است که از نقطه ای بر روی زمین آغاز شده و نسبت به شیب زمین فراتر رفته است. ساختمان اداری مانند قایق تفریحی لوکسی می ماند که بر روی موج سوار است و در لحظه ای مرتفع قرار گرفته است.

کانسپت طراحی ساختمان اداری دارای اسم عجیب و منحصربه فردی است. طراحان فرم، پلان و حجم نیمه شفاف کار خود را به انکوباتو (محل پرورش کودکان در محفظه شیشه ای در صنعت پزشکی) نامیده اند. دلیل انتخاب این اسم هویت فضای اداری بوده است. جایی که ایده های جدید کاری را پرورش دهد و آنها را بنا به ذهن خلاق کارمندان خود به تکامل برساند. این فضا می تواند یک نقطه متمرکز برای کسب تجربه، ارائه ایده و اشتراک گذاری احساسات باشد. 

طراحی نمای ساختمان یک پوسته دو طرفه از جنس پلی کربنات می  باشد که برای تعدیل هوا بهترین گزینه طراحان بوده است. با وجود اینکه پلی کربنات جز متریال های گران قیمت بوده، اما نیاز به سیستم های هواساز و خنک کننده سنگین را از بین برده است. این رویکرد اقتصادی هزینه نگهداری و مصرفی ساختمان را در طول سال کاهش می دهد. ساختمان دارای دو ورودی از شمال و جنوب می باشد که از بالاترین و پایین ترین سطح قابل دسترسی از سایت پروژه می باشد. طراحی نورپردازی و دکوراسیون داخلی هم با توجه به فرم و خطوط دیوارهای شکسته تعبیه شده اند تا جای هر بخش بهینه شود.

Edari mayurka (1)

Edari mayurka (3)

Edari mayurka (4)

Edari mayurka (6)

Edari mayurka (10)

معماری طراحی داخلی طراحی دفتر اداری
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین