کد خبر: 24348 A

"خانه قابل توسعه" پدیده‌ای نو در معماری

"خانه قابل توسعه" پدیده‌ای نو در معماری

خانه‎هایی طراحی شده که بر اساس نیازهای مالک قابل توسعه خواهد بود.

ایران آرت: "خانه قابل توسعه" پدیده‎ای نو در عرصه معماری است. این محصول به دلیل نوع فناوری، استراتژی‎های مالی و دستورالعمل‎های برنامه ریزی، کارایی زیادی دارد و حجم و اندازه آن با توجه به شرایط اجتماعی،فرهنگی و محیطی می‎تواند تغییر کند.

به گزارش مجله دلتا، در عصر حاضر به دلیل شرایط بد اقتصادی در اکثر جوامع، داشتن یک خانه بزرگ، آن‎هم با همه   امکانات به آرزوی دست نیافتنی افراد به ویژه نسل جوان تبدیل شده است. زندگی در خانه‎ها یا بهتر بگوییم سوئیت‎های کوچکی که در آن نه از اتاق خواب بزرگ، نه آشپزخانه مجزا و نه حتی اتاق پذیرایی مهمان خبری هست، بیشتر آدم را یاد سلول‎های انفرادی زندان می‎اندازد.

2

به تازگی اما، معماران متخصص در اندونزی تصمیم گرفته‎اند تا با بکارگیری فناوری‎های مدرن، آرزوی داشتن خانه‎ای با قابلیت‎ها و امکانات فراوان را تحقق ببخشند.

در پروژه‎ای که “خانه قابل توسعه” نام گرفته، معماران تلاش کرده‎اند تا از حداقل فضای موجود، حداکثر استفاده را ببرند. در واقع طراحی این خانه‎ها به گونه‎ای است که بر اساس نیازهای مالک، قابل توسعه خواهد بود و می‎تواند نقش ویژه‎ای در مدیریت آب، انرژی و پسماند ایفا کند. برهمین اساس سقف خانه در صورت دلخواه صاحبخانه، قابل جابه‎جایی است و فونداسیون خانه، تا افزایش سه طبقه به ساختمان را پوشش می‎دهد.

photo_2018-08-08_14-02-26 (2)

همچنین تراکم داخلی خانه قابل افزایش در ابعاد عمودی است و می‎توان همزمان در یک ساختمان، دو طبقه تجاری و مسکونی داشت. به‎کارگیری این فناوری کاهش هزینه ایجاد شبکه‎های جاده‎ای آب شرب، برق و البته افزایش درآمد خانواده را به همراه خواهد داشت.

 جمع‎آوری آب باران، فناوری تولید برق از انرژی خورشیدی و سیستم‎های فاضلاب نیز از جمله مزایا و قابلیت‎های خانه‎های قابل توسعه است.

photo_2018-08-08_14-02-26

معماری طراحی خانه قابل توسعه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین