کد خبر: 24978 A

یک شاهکار معماری با زمینی قابل جمع شدن

یک شاهکار معماری با زمینی قابل جمع شدن

زمین ورزشگاه جدید باشگاه تاتنهام قابل جمع شدن است و می‌تواند هم برای فوتبال و هم برای راگبی استفاده شود.

ایران آرت: ورزشگاه جدید تیم تاتنهام هاتسپر انگلیس چیزی فراتر از یک استادیوم فوتبال معمولی خواهد بود. این ورزشگاه که در شهر لندن واقع شده و علاوه بر بازی های خانگی تیم فوتبال تاتنهام هاتسپر، بازی های راگبی نیز در آن برگزار خواهد شد قرار بود در روزهای اخیر افتتاح شود و تاتنهام اولین بازی خود در این ورزشگاه را برابر تیم لیورپول انجام دهد. اما افتتاح آن با تاخیر مواجه شده و اعلام شد که تا چند ماه آینده نمی توان از این زمین برای انجام بازی های تیم تاتنهام استفاده کرد.

به گزارش روزیاتو، در بیانیه ای که توسط این باشگاه منتشر شد چنین آمده است:” تاخیر موضوعی معمول است، به خصوص در مورد سازه هایی با این حجم و پیچیدگی. با این وجود، ما بسیار ناراحتیم که چنین تاخیری در مراحل پایانی کار به وقوع پیوسته است. اگر چه می توانستیم مسایلی را نادیده بگیریم اما نمی توانستیم که از بحث ایمنی به سادگی بگذریم. این تصمیم گیری اجتناب ناپذیر بود”. علاوه بر این، این تاخیر شامل رونمایی از زمین فوتبال قابل جمع شدن این ورزشگاه نیز می شود که می توان آن را به یک زمین راگبی نیز تغییر داد. قرار بود اولین مسابقه راگبی در ۱۴ اکتبر در این زمین انجام شود که در نهایت بار دیگر قرار شد این بازی در استادیوم ویمبلی لندن انجام گیرد.

تمامی تیم های فوتبال مطرح جهان دوست دارند در زمین هایی با چمن طبیعی و کیفیت بالا بازی کنند. اما مالکان باشگاه لندنی تاتنهام هاتسپر می خواهند که استادیوم جدید و زیبایشان میزبان بازی های راگبی نیز باشد و یک سطح مصنوعی برای درگیری های شدید فوتبال آمریکایی مناسب تر است.

برای ساخت استادیومی چنین دو منظوره، مهندسان شرکت طراحی و ساخت SCX در شفیلد، که ساخت سیستم سقفی قابل جمع شدن ورزشگاه تنیس ویمبلدون را در کارنامه دارند، چیزی بسیار جدید و عجیب ساخته اند- اولین زمین چمن قابل جمع شدن و قابل تقسیم شدن جهان که با کنار رفتن چمن های طبیعی شاهد یک سطح هنری در زیر آن خواهیم بود. این ورزشگاه ۶۲٫۰۶۲ نفر گنجایش داشته و هزینه ساخت آن بیش از یک میلیادر دلار برآورد شده است.

2

تمامی زمین چمن این ورزشگاه می تواند جمع شود. اما تکنولوژی به کار رفته در ورزشگاه جدید و مدرن تیم تاتنهام یک گام جلوتر رفته است. این زمین فوتبال به سه قسمت تقسیم شده تا نگهداری مقطعی و چند بخشی از آن ممکن بوده و همچنین تغییر صندلی هایی که در اطراف و همسطح با زمین قرار گرفته اند میسر باشد.

اگر چه هنوز و تا زمان رونمایی از این زمین نمی توان در مورد موفقیت این تکنولوژی صحبت کرد اما دیر یا زود این اتفاق رخ داده و لندن دارای ورزشگاهی خواهد شد که دو نوع فوتبال را می توان در آن براحتی بازی کرد. 

3

4

5

فوتبال لیگ برتر انگلیس معماری پروژه معماری استادیوم فوتبال ورزشگاه استادیوم تاتنهام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین