کد خبر: 26717 A

طراحی سالن کنسرت توسط گروه معماری زاها حدید / عکس‌ها

طراحی سالن کنسرت توسط گروه معماری زاها حدید / عکس‌ها

فرم مواج و قوس‌دار سالن Sverdlovsk، امواج صوتی را با هارمونی موزون و پیچش صدا تکرار می‌کند.

ایران آرت: گروه معماری زاها حدید برنده رقابت طراحی سالن کنسرت Sverdlovsk در رقابت بین المللی روسیه شد. تلفیقی از یک کالبد که در بطن سبک معماری شرقی و غربی ذوب شده و به عنوان هسته فرهنگ، استعداد و ابتکارات در نظر گرفته شده است. این مجموعه به طور اختصاصی برای ارکستر سمفونی های مشهور و بزرگ طراحی شده تا بتواند میزبان اجراهای بزرگ و هیجان انگیز موسیقی باشد.

به گزارش آرل، سالن کنسرت Sverdlovsk با تاثیرپذیری از سازه و بنای همین ساختمان در سال 1963 طراحی شده است. برای طراحی خانه جدید ارکسترهای فیلوهارونیک، تیم طراحی زاها حدید جنبه های فیزیکی امواح صوتی و تاثیرات آن بر روی ساختمان را مد نظر قرار داده اند. فرم مواج و قوس دار دیوارهای مجموعه علاوه بر ارائه ویژگی های آکوستیکی، یک قوس از امواج صوتی را با هارمونی موزون و پیچش صدا تکرار می کند. به نحوی که وقتی ارکستر شروع به نواختن می کنند، خواص رزونانس صدا به صورت اِکو تکرار شده و به سرعت محو می شود. گوشه های تیز و قوس دار سالن عامل چنین اکویی می شوند. دلیل این همه جزئیات در طراحی داخلی سالن، ارائه بهترین اجرای زنده توسط گروه های ارکستر می باشد. چون این مجموعه به طور اختصاصی برای ارکست سمفونی ها طراحی شده است.

طراحی داخلی سالن کنسرت شامل یک سالن اصلی است که 1600 صندلی در محور مرکزی، و 400 صندلی را در بالکن معلق آن تعبیه شده است. اما همین قوس و شیب درون سالن یک فضای گردهمایی و جمعی را دربیرون مجموعه خلق کرده که در ترکیب با پوسته شیشه ای، یک فرم آبستره را به نمایش می گذارند. برخلاف عملکردهای یک فضای فرهنگی و هنری مثل این پروژه، فرایند فضاهای عمومی برای تیم طراحی بسیار هائز اهمیت بودند و با ایجاد کنسول مفهومی بر روی بام منطقه جمعی را افزایش داده اند.

گروه معماری زاها حدید با بیش از 64 تیم بین المللی دیگر به رقابت پرداخت و توسط مجموعه ساخت و ساز و توسعه شهری روسیه به عنوان طرح برتر انتخاب شده است.
 

2

3

4

5

6

7

8

معماری زاها حدید طراحی سالن کنسرت گروه معماری زاها حدید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین