کد خبر: 26894 A

ساخت خانه کامل با چاپگر سه بعدی / عکس‌ها

ساخت خانه کامل با چاپگر سه بعدی / عکس‌ها

خانه‌ای ۳۷ متری در روسیه توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده است.

ایران آرت: شرکتی در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا موفق به ساخت یک خانه فقط در ۲۴ ساعت شده است. شرکت چاپ سه بعدی «ایپس کور»، می تواند خانه‌ای کامل با استفاده از یک پرینتر سیار در محل بسازد.

زیربنای این خانه حدود ۳۷ متر مربع و در روسیه واقع شده است. این خانه  یک روزه فقط با هزینه‌ی کمی بیش از ۱۰ هزار دلارساخته شده است. تمام  اجزای این خانه شامل دیوارها، پارتیشن ها و پوشش خانه با استفاده از مخلوط بتون، پرینت و چاپ شده اند. پنجره ها و اسباب و اثاثیه خانه  همراه با پوشش رنگ روشن نمای بیرونی پس از ساخت خانه به آن اضافه شده اند.

4

این خانه در یکی از تأسیسات شرکت چاپ سه بعدی در روسیه واقع شده و شامل یک سالن پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و همچنین راهرو است. هزینه‌ی تمام شده ساخت این خانه، ۱۰۱۳۴ دلار است. بنا بر اعلام  شرکت طراح و سازنده ، این خانه می تواند تا ۱۷۵ سال پا برجا بماند.

600_74

به گزارش مجله دلتا، مؤسس این شرکت گفته است: «ما می خواهیم دید کلی جامعه را نسبت به ساخت خانه ای سریع، سازگار با محیط زیست، کارآمد و در عین حال مطمئن  ، تغییر دهیم.»

حالا که شرکت آمریکایی «ایپس کور» این دستگاه پرینت (چاپ) سه بعدی را خلق کرده است، فرصت های بیشتری برای ساخت خانه‌های ارزان برای مردم نیازمند فراهم شده است.

3

خانه معماری ساختمان چاپگر سه بعدی چاپگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین