کد خبر: 27082 A

برنده جایزه معماری استرلینگ معرفی شد / عکس‌ها

برنده جایزه معماری استرلینگ معرفی شد / عکس‌ها

معتبرترین جایزه معماری بریتانیا به معماران ساختمان بلومبرگ در لندن رسید.

ایران آرت: معماران دفتر شرکت چند رسانه‌ای بلومبرگ که کارشناسان معماری آن را یکی از بزرگترین ساختمان‌های سنگی ساخته شده در شهر لندن می‌دانند، برنده جایزه استرلینگ 2018 شدند.

به گزارش ایران آرت، جایزه استرلینگ معتبرترین جایزه معماری در بریتانیا است که به معمار ساختمانی داده می‌شود که بیشترین تأثیر را در  محیط ساخته‌شده و تکامل حرفه معماری دارد. سابقه این جایزه به سال 1995 برمی‌گردد و از آن زمان تا کنون بدون وقفه به طور سالانه برگزار شده است.

ساختمان بلومبرگ طوری طراحی شده که شما به هنگام قدم زدن هرگز صدای پای‌تان را نمی‌شنوید اما در عوض یک میز بزرگ در این ساختمان طراحی شده که وقتی یک نفر از آن‌سوی میز با شما صحبت می‌کند، به قدری صدایش واضح به گوش‌تان می‌رسد که گویی در کنارتان نشسته است.

Bloomberg_LDN_12_Interior_Pantry

Bloomberg_LDN_15_Interior_Desks_1

مایکل جونز که به همراه تیمش در شرکت فاسر و شرکا برنده جایزه استرلینگ شده است، درباره ساختمان بلومبرگ می‌گوید: ایده این است که آدم‌ها در این ساختمان به جای اینکه در یک مکان خاص بنشینند، متحرک باشند.

Bloomberg_LDN_10_Interior_Ramp

مایکل بلومبرگ، مدیرعامل شرکت بلومبرگ درباره هزینه‌های این ساختمان می‌گوید: بیش از یک و نیم میلیارد دلار هزینه ساختن این ساختمان شده است. شاید یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار. یک معبد را بازسازی کردیم و یک ایستگاه مترو هم ساختیم.

Bloomberg_LDN_04_Exterior_Roof

ساختمان پیش‌رو و خوش‌ساخت بلومبرگ در رقابت با 5 ساختمان دیگر برنده معتبرترین جایزه بریتانیا شد که اینجا می‌توانید با دیگر نامزدهای جایزه استرلینگ نیز آشنا شوید.

لندن جایزه معماری جایزه استرلینگ جایزه معماری بریتانیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین