کد خبر: 27317 A

درب‌های نامرئی در پروژه‌های معماری / عکس‌ها

درب‌های نامرئی در پروژه‌های معماری / عکس‌ها

معماران از شیوه‌های مختلفی برای پنهان و نامرئی کردن درب‌ها استفاده می‌کنند.

ایران آرت: گاهی مواقع یک درب می تواند سردرد بزرگی در طراحی پروژه باشد. به یک نمای مستمر و ممتد و تمیز فکر کنید... وجود یک در وسط نما می توانید وضوح طراحی را از بین ببرد. یک درب حتما نباید از پنل های چوبی یا دستگره های برنجی باشد که ما به طور عرف از آنها بهره می بریم. اما چه میشد اگر درب به طور کامل از دیدگان ما ناپدید گردد؟ همه ما نسبت به مسیرها و اتاق های مخفی در خانه هایمان آشنایی داریم. اما برای اینکه بتوانیم آن فضای مخفی را درست تعریف کنیم، درب ورود و خروج هم باید مخفی شود. 

به گزارش آرل، شرکت ایتالیایی Linvisibile این رویا را امکان پذیر می سازد. یک شرکت که انحصار تولید و ساخت درب های نامرئی و بی نظیر را به نام خود به ثبت رسانده است. مخفی کردن درب درون پروژه نه تنها گشت و گذار در فضا را هیجان انگیز می کند، بلکه به زیباسازی و صرفه جویی عرصه های پروژه منجر می گردد. حتی جزئیات کوچک و ناچیز می تواند تفاوت های زیادی را از نظر پیچیدگی و ظرافت فراهم کند.

پنل ها با دقت تمام طراحی شده و از سیستم boiserie (پنل های چوبی دارای نقش و نگار و رنگ) و سیم کشی برقی بهره می برند تا به طور کامل با  دیوار تلفیق شوند. لذا دیوارها و درب در ترکیبی منحصربه فرد به شکل های مختلفی تغییر فرم می دهند. پانل های 360 درجه که روی یک پاشنه می چرخند، سیستم های کشویی، چرخان و ... از امکانات و وسیع بودن درب های مخفی به شمار می روند. در زیر چند نمونه از درب های مخفی را مشاهده می کنیم:

1. به کارگیری از یک متریال در ساخت دیوار و درب

1

11

امکان پذیر است که درب ها و دیوار توسط یک پوشش یکپارچه سازی شوند. در این سبک می توان از پوشش های سنتی مانند: چوب، بتن، مرمر و چرم بهره برد.

2. ترکیب درب با دیوار منحنی

2

بله، تغریبا همیشه تعبیه درب ها و پنجره ها در دیوارهای کِرو و منحنی کمی عجیب به نظر می رسد. پیوست خطوط منحنی و مستقیم به خوبی با هم  چفت نمی شوند. برای همین مهم است که درب نسبت به انحنای دیوار طراحی و ساخته شود. برای ساخت چنین دربی، یک قاب آلومینیومی اکسترود شده بر روی دیوار قرار داده، و سپس یک لنگر کامل آلومینیومی را به دیورا وصل می کنیم.

3. مخفی کردن درب زیرپله یا انبار با الگوهای ترکیبی دیوار

3

33

تا کنون فکر کرده اید در تمام خانه هایی که در سایت آرکدیلی به ما نشان داده ایم، چرا جاروبرقی و تشک خواب زمین به چشم نمی خورد؟ و یا اینک چطور تمام عکس ها پروژه ها شسته و رفته است؟ چون تمام وسایل مربوط به مصارف روزانه درون گنجه یا کمد ها قرار گرفته اند. حال خلق کمد  گنجه در دیوارهای عمودی و صاف یک امر طبیعی می باشد. طراحی دیوار و سقف در معماری سال های گذشته به نوعی است که دیگر کمدهای اثاث و وسایل را مانند یک زائده بیرون زده نمی بینیم. 

4. برجسته سازی درب ها به عنوان یک اِلمان هنری

44

شما به عنوان یم فرد طراح می توانید درب را به عنوان یک عنصر مهم برجسته سازید. در موارد خاص، استفاده از متریال و رنگ های متضاد نسبت به محیط شما می تواند یک راه حل ساده و بی دردسر تلقی گردد. حتی تغییر موقعیت درب به جلو یا عقب نسبت به دیوار مد نظر شما یک شیوه هوشمندانه و جالب توجه می باشد. فقط باید در همپوشانی کردن و اتصال درب و دیوار دقت زیادی صورت بگیرد. 

معماری طراحی داخلی طراحی درب خانه درب ساختمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین