کد خبر: 27372 A

معماران مشهوری که ابتدا شغل دیگری داشتند / عکس‌ها

معماران مشهوری که ابتدا شغل دیگری داشتند / عکس‌ها

بسیاری از معماران مشهور در سال‌های ابتدایی فعالیت معماری، مشاغل متنوع زیادی را نیز تجربه کرده‌اند.

ایران آرت: معمولا مردم فکر می‌کنند که تمام معماران از همان روز های ابتدائی فعالیت حرفه‌ای خود دستمزدهای بالایی دریافت می‌کنند و خیلی زود به شهرت قابل توجهی می‌رسند. اما واقعیت این است که اکثر معماران بعد از چند دهه فعالیت در معماری دستمزد خوبی دریافت می‌کنند و تقریبا تمام آن ها سال های اول را رایگان و یا با دستمزد خیلی کم کار می‌کنند. به گزارش سایت آبگینه، بیشتر معماران معروف جهان بعد از چهل سالگی به شهرت رسیده‌اند و شاید جوان ترین معمار هایی معروفی که شما می‌شناسید همگی در چهل و چند سالگی هستند. بنابراین بسیاری از معماران مشهور در سال های ابتدائی فعالیت معماری، مشاغل متنوع زیادی را نیز تجربه کرده اند.

آلوارو آلتو

1

نابغه‌ی فنلاندی در سال ۱۹۱۶ تحصیلات خود را در معماری آغاز کرد، اما به خاطر جنگ داخلی فنلاند موفق به فارغ ‌التحصیلی به موقع نشد. او به ارتش سفید پیوست و راهی جبه های جنگ شد. آلتو بعد از پایان جنگ دیگر به سمت معماری نرفت و در سال ۱۹۲۲ به ارتش ملحق شد. اولین پروژه معماری او طراحی خانه‌ای برای والدینش بود؛ زمانی بود که در ارتش خدمت می‌کرد.

تادائو آندو

2

آندوی ژاپنی در دوران نوجوانی راننده کامیون بود و سپس به ورزش روی آورد و به عنوان یک بوکسور حرفه‌ای فعالیت کرد. او به همراه برادرش برای یک مسابقه بین‌المللی در هتلی اقامت داشتند که فرانک لوید رایت آن را ساخته بود. اقامت در این هتل باعث شد تا او به معماری علاقه‌مند شود و ورزش را رها کند و شروع به یادگیری معماری کند.

دنیل لیبسکیند

3

او در دوران جوانی یک نوازنده‌ی آکاردئون حرفه‌ای بود و در تلویزیون لهستان به اجرای موسیقی مشغول بود. لیبسکیند در سال ۱۹۵۹ به همراه خانواده‌اش به نیویورک مهاجرت کرد و معماری را در آمریکا یاد گرفت و سپس به طراحی پرداخت.

فرانک گری

4

فرانک در دوران تحصیل با یک کامیون باربری در لس آنجلس کار می‌کرد. او پس از این که مقداری پول جمع کرد، یک شغل در ایستگاه رادیویی پیدا کرد. اما اعتراف کرده است که هیچوقت در کار گویندگی خوب نبوده است. سپس در آزمایشگاه های شیمی کار کرد و ظاهرا در آن کار هم چندان خوب نبود. او در نهایت رشته‌ی معماری را انتخاب کرد و در سال ۱۹۵۴ از دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شد.

رم کولهاس

5

او قبل از شروع تحصیلات در دانشگاه معماری مدرن لندن به عنوان روزنامه نگار کار می‌کرد. بعد ها شروع به نوشتن فیلمنامه کرد و پس از تجربه های کوتاه در فیلمسازی، در نهایت دفتر معماری خود را در سال ۱۹۷۵ تاسیس کرد.

نورمن فاستر

6

دوران نوجوانی فاستر بیشتر در شهر منچستر گذشت. او بعد از خروج از مدرسه در دفتر خزانه داری بریتانیا مشغول به کار شد و سپس به نیروی هوایی سلطنتی پیوست؛ اما بعد از دو سال اخراج شد. نورمن فاستر تمام این کار ها را تا قبل از ۲۱ سالگی انجام داد و بعد در مدرسه معماری و شهرسازی منچستر به تحصیل معماری پرداخت.

معماری معمار طراحی فرانک گری تادائو آندو آلوارو آلتو دنیل لیبسکیند رم کولهاس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین