کد خبر: 32467 A

ببینید: یک اثر هنری و معماری بر روی آب / در اقیانوس قدم بزنید

ببینید: یک اثر هنری و معماری بر روی آب / در اقیانوس قدم بزنید

دنیل واله پاویون "تماتیکس" را بر روی آب ساخته است تا به اهمیت آب در زندگی اشاره کند.

ایران آرت: آب، یک عنصر حیاتی برای تمام موجودات است. از آب اقیانوس ها گرفته تا آبی که در سلول های بدن ما جریان دارد، زندگی به آب و حرکت آن وابسته است. پاویون thematics که اولین بار در نمایشگاه Yeosu 2012 به نمایش گذاشته شد، اثر دنیل واله است. دنیل واله این پاویون را بر روی آب ساخته است تا به اهمیت آب در زندگی اشاره کند. پاویون thematics بیشتر از اینکه یک اثر هنری معماری باشد، یک ساختار دریایی به نظر میرسد که توسط جریان آب شکل گرفته است.

به گزارش مجله دلتا، پاویون thematics را می‌توان به بدن انسان تشبیه کرد؛ به این صورت که باید آب در رگ هایش جریان داشته باشد تا کار کند. طرح پاویون که یک تعادل متزلزل در آن به وضوح مشاهده میشود، تلاش میکند تا اقیانوس و وضع بحرانی سواحل را به بازدیدکنندگان نشان دهد. پاویون از دو سطح تشکیل شده است که بخشی از آن زیر آب قرار میگیرد و بخش دیگر آن روی آب است. این طرح یادآور تعادل حساس بین خشکی و آب است و در واقع میخواهد نشان دهد که سواحل با خطر هایی رو به رو هستند که ناشی از افزایش دمای جهان و بالا آمدن سطح آب دریاست.

1

این پاویون فونداسیون ندارد، مانند یک قایق است و میتوان آن را بعد از برگزاری نمایشگاه در همان موقعیت نگه داشت یا به مکان دیگری برد؛ این قابلیت انعطاف در حرکت باعث شده است که پتانسیل و کارایی آن افزایش یابد.

پاویون thematics یک حس اسرارآمیز را خلق کرده است. پاویون بر فراز آب قرار دارد و بازدیدکنندگان را دعوت میکند که قدم های خود را به سمت اقیانوس بردارند. دنیل واله امیدوار است با این طرح یک تاثیر عمیق بر روی بازدیدکنندگان داشته باشد و آن ها را از مشکلات مربوط به اقیانوس و سواحل آگاه کند و افراد بعد از تماشا و بازگشت به شهر سعی کنند که اهداف پاویون را دنبال کنند و توسعه دهند.

2

فضا هایی برای جمع کردن آب در طول ساختار پاویون طراحی شده است که هر گاه پر یا خالی شوند، وزن پاویون افزایش و کاهش پیدا میکند و در نتیجه نسبت به سطح آب دریا، بالا تر یا پایین تر میرود.

3

4

معماری طراحی اثر هنری پایون اثر معماری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین