کد خبر: 33658 A

پایان مرمت کاخ چهلستون در آستانه نوروز

پایان مرمت کاخ چهلستون در آستانه نوروز

بخش اعظم داربست‌های ایوان کاخ چهلستون در آستانه نوروز 98 برچیده شد.

ایران آرت: مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، از پایان فعالیت کارگاه‌های مرمت در بناهای شاخص تاریخی استان اصفهان در آستانه نوروز 1398 جهت رفاه حال گردشگران نوروزی خبر داد.

فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه در تمامی بناهای تاریخی شاخص استان اصفهان به ویژه مجموعه‌های جهانی استان کارگاه‌های مرمتی به فراخور نیاز برپا است، به جهت رفاه حال گردشگران نوروزی، برخی از این مرمت‌ها تا پایان اسفندماه به پایان رسیده و یا اینکه کارگاه‌های مرمت تا پایان تعطیلات نوروزی به طور کامل تعطیل خواهند شد.

او گفت: در حال حاضر در مسجد تاریخی امام اصفهان ۴ کارگاه مرمتی از جمله مرمت ایوان عظیم ضلع شمالی، مرمت ترک (بخش) سیزدهم گنبد مسجد امام (ره) و مرمت‌های موضعی بخشهای مختلف مسجد در حال انجام است.

او افزود: در مجموعه جهانی کاخ چهلستون نیز مرمت کالبدی سقف ایوان چوبی و همچنین مرمت تزئینات ایوان این کاخ نیز در دست انجام است. با این وصف و به جهت رفاه حال گردشگران نوروزی در حالی که نیمی از محوطه ۷۰۰ متری ایوان کاخ چهلستون توسط مرمتگران داربست زده شده بود، تلاش کردیم تا با جمع آوری بخش اعظم داربست‌های ایوان فضای کافی جهت تردد گردشگران در این فضای تاریخی مهیا شود.

الله یاری همچنین اضافه کرد: محوطه ۷۰ هزار مترمربعی باغ جهان نما که به عنوان محوطه پیرامون کاخ چهلستون و به عنوان بزرگترین باغ داخل شهر اصفهان شناخته شده نیز با گلکاری و اصلاح درختان آن آماده پذیرائی از گردشگران نوروزی است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین به سایر بناهای شاخص استان نیز اشاره کرد و گفت: ۷ کارگاه مرمت نیز در مجموعه جهانی باغ فین کاشان به سرانجام رسیده و این مجموعه آماده پذیرائی از گردشگران نوروزی است.

معماری معماری ایرانی مرمت کاخ چهلستون چهلستون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین