کد خبر: 35873 A

ببینید: طراحی یک پاویون خلاقانه در چین/ داخل سازه کنسرت ببینید، روی آن بازی کنید!

ببینید: طراحی یک پاویون خلاقانه در چین/ داخل سازه کنسرت ببینید، روی آن بازی کنید!

این سازه یک فضای چند منظوره است و مانند یک کوه و یا یک زمین طبیعی امکان تجسم و فعالیت آزادانه را به کاربران می‌دهد.

ایران آرت: این پاویون چند منظوره برای کارناوال Oct Phoenix Flower در سال 2019 طراحی شده که فضای داخلی سازه به عنوان محل برگزاری کنسرت، نمایش تئاتر و برای برگزاری رویدادهای خاص و در عین حال فضای خارجی با فرم معماری متفاوت به عنوان یک مکان تفریحی عمومی برای بازدیدکنندگان، برای صعود، نشستن، بازی و استراحت می باشد. این سازه یک فضای چند منظوره است و مانند یک کوه و یا یک زمین طبیعی امکان تجسم و فعالیت آزادانه را به کاربران می دهد.

طراحی معماری این پروژه بر اساس دو تفکر اصلی شکل گرفته است: "هندسه میکرو اکولوژیکی" و "روابط چند بعدی، پدیده چند بعدی".

"هندسه میکرو اکولوژیکی" مفهوم فرایندی از تغییر شکل هندسی به فرم معماری نهایی بر پایه تکامل بر حسب تقاضای محیط زیست  و رویدادها است. هندسه ساختمان، با استفاده از پوشش دو لایه برای ایجاد عایق درونی برای جلوگیری از خروج صدا و سوراخ های جانبی به منظور و جابجایی هوا صورت گرفته است و تکامل فرم معماری در این سازه با ایده هماهنگی با  محیط زیست شکل گرفته است.

Air_Mountain_001

"روابط چند بعدی" مفهوم همجوشی و نفوذ را نشان می دهد در واقع این مفهوم را می رساند که معماری یک حجم صلب و خشک نیست بلکه فضایی استاتیک مبتنی بر ترکیبی همزمان از چند عنصر و چند تابع متفاوت است ترکیبی از معماری و محیط، همپوشانی از فعالیت های مختلف، همجوشی از حالت ها و رفتارهای مختلف و همبستگی بین انسان و طبیعت سبب ایجاد فرم معماری می گردند.

"پدیده چند بعدی" مفهومی است که معماری را به عنوان یک پدیده زیست محیطی در نظر می گیرد حوادثی که در واقعیت در یک زمان اتفاق می افتد و محاسبات درباره آنها دشوار و تا حدی بسیار غیرممکن است تعداد زیادی از همزمانی ها با ماهیتی پویا هدف زندگی روزمره را شامل می شود که هدف نهایی در معماری است.

Air_Mountain_003

به گزارش آرل، ساختار پروژه علاوه بر تفکر در مورد عملکرد ساختمان، سعی در پیش بینی ارزش های مجازی معماری از فرآیندهای عملکردی دارد: آیا یک ساختمان استاتیک می تواند روابط دینامیکی را ایجاد کند و ساختمان را بر اساس پدیده های پویا به نتیجه محیطی قطعی برساند؟

این پاویون از طریق روابط فضایی و ویژگی شفافیت ساختمان، با محتوای مختلف، رفتار استاتیک و پویا را همزمان منجر به همپوشانی یک رابطه بصری با مناظر و رویدادهای می گردد.  به این ترتیب، سعی شده تا پدیده ای اساسی از تعدادی نامحدود از توابع را در یک روز در نظر گرفته و امکان ارتباط جدیدی بین معماری و طبیعت را ایجاد نماید.

Air_Mountain_004

Air_Mountain_006

Air_Mountain_007

معماری طراحی معماری مدرن پاویون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین