کد خبر: 36318 A

بزرگ‎ترین سازه چوبی جهان در اسپانیا/ عکسها

بزرگ‎ترین سازه چوبی جهان در اسپانیا/ عکسها

بزرگ‎ترین سازه چوبی جهان به شکل ۶ عدد قارچ چوبی بسیار بزرگ طراحی و ساخته شده است.

ایران آرت: معماری مدرن و جالب متروپل پاراسول در کشور اسپانیا، چشم‎های رهگذران و بازدیدکنندگان را به زیبایی خود جلب می‎کند. پاراسول، به معنی  سایبان است و به طرح قارچی‎شکل این سازه اشاره دارد. این پروژه‎ی معماری مدرن و هنری، در تاریخ 27 مارس 2015 در شهر سویا، در کشور اسپانیا آغاز به کار کرد.

بزرگ‎ترین سازه چوبی جهان به شکل ۶ عدد قارچ چوبی بسیار بزرگ طراحی و ساخته شده است. ارتفاع این قارچ‎های زیبا ۲۸٫۵ متر است که با پل‎هایی کوچک به هم وصل می‎شوند.

گفته می‎شود طراح جوان و آلمانی آن، از درختان «بو» و «فیکوس» نیز الهام گرفته است. متروپل ۴ طبقه‎ است و  امکان دیدن تمام طبقات آن برای همه فراهم است.

2

تمام سطوح این سایبان چوبی با یک لایه «پلی اورتان» پوشیده شده و پایه‎های آن از جنس «بتن» است.

به گزارش مجله دلتا، بلندترین قسمت این سازه؛ از همه طبقات آن جذاب‎تر است؛ زیرا مردم می‎توانند در ارتفاع  ۳۰ متری از سطح زمین و در هوایی مطبوع، قدم بزنند.

در آخرین طبقه، رستوران و فروشگاه هم دارد که تماشاگران می‎توانند در فضای آزاد غذا بخورند و از آن بالا مناظر را ببینند. در متروپل، امکان برگزاری برنامه‎های مختلف وجود دارد  و در آمفی تئاتر بزرگ و زیبای آن، همایش، جشن‎های مختلف و سخنرانی‎های گوناگون اجرا می‎شود.

4

متروپل پاراسول در ابتدا قرار بود یک پارکینگ عمومی باشد، اما بعد از بررسی‎های متعدد، طراح آن پیشنهاد داد که این سایت برای موزه و یک مرکز ارتباطات در نظر گرفته شود. پیشنهاد موزه شدن از آن‎جا بود که در در حفاری‎های ابتدایی که انجام شد؛ حدود ۱۰۰ موزاییک و کاشی دست‎نخورده، زیبا و سالم از دوران رومیان پیدا کردند و همان‎ها را در موزه قرار دادند. بازدیدکنندگان می‎توانند از این موزه زیبا نیز دیدن کنند.

قابل ذکر است که ساخت بزرگ‎ترین سازه چوبی جهان، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ میلادی طول کشید.

5

معماری طراحی معماری مدرن سازه چوبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین