کد خبر: 37412 A

هتل جذابی که نیمی از آن در آب قرار گرفته/ عکسها

هتل جذابی که نیمی از آن در آب قرار گرفته/ عکسها

هتل آرک چین به این منظور طراحی شده است که در برابر بلایای طبیعی مثل سونامی، سیل و بالا آمدن سطح آب اقیانوس، بتواند بر سطح آب شناور باشد.

ایران آرت: آرک (ark)، هتل دیدنی و منحصربه‎فرد است که در کشور چین طراحی شده است. این شاهکار معماری، اثر "الکساندر رمیزوف" معمار اهل روسیه است. نیمی از این هتل در آب و نیم دیگر آن در خشکی است.

این سازه به راحتی می‌تواند ۱۰۰۰۰ نفر  را در خود جای دهد. ark هتل چین، یکی از معروف‎ترین هتل‎های شناور جهان است که ساختمان آن به طور خلاقانه و با دلایل بسیاری طراحی شده است.

جنس این هتل دیدنی از پلاستیک‌های فشرده است و به همین دلیل قابلیت اجرا در خشکی یا روی سطح آب را دارد.

 در هتل آرک از انرژی‌های جدید استفاده است. در بخش مرکزی هتل ark ، یک ژنراتور بادی تعبیه شده که انرژی‌های مورد نیاز ساختمان را تامین می‌کند. در لایه بیرونی این هتل از سلول‌هایی استفاده شده است که قادر به تبدیل انرژی خورشید به انرژی الکتریکی هستند و زمانی که سازه روی دریا اجرا می‌شود، این سلول‌ها انرژی، گرمای آب را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

2

شکل و ساختار این سازه گنبدی‎شکل، جنس بسیار سبک و مقاومی دارد که باعث می‌شود در مقابل زلزله نیز مقاوم باشد.

 هتل دیدنی آرک چین، از قوس‎های چوبی، کابل‎های فولادی و لایه‎های پلاستیکی ساخته شده است. مواد استفاده شده در این ساختمان دارای فلزهای محکم، ظریف، بادوام، قابل بازیافت، مقرون به صرفه و سبک‎تر از یک شیشه است.

3

هتل آرک چین به این منظور طراحی شده است که در برابر بلایای طبیعی مثل: سونامی، سیل و بالا آمدن سطح آب اقیانوس، بتواند روی سطح آب شناور باشد.

محیط سبز و گیاهی این هتل یکی دیگر از نکات جالب آن است. گلخانه آن در طول روزهای آفتابی مانند فیلتری برای جلوگیری از عبور نور خورشید به داخل اتاق‎ها عمل می‎کند.

در طراحی این هتل جالب، از پنل‎های خورشیدی برای تامین برق هتل، سیستم محافظت از محیط بیولوژیکی در برابر آب باران و نیز یک سیستم خودکار جمع‎آوری زباله و نظافت استفاده شده است.

4

معماری معمار طراحی هتل آرک الکساندر رمیزوف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین