کد خبر: 38307 A

هفت پروژه معماری برتر فیلیپ فریلن/ عکس‌ها

هفت پروژه معماری برتر فیلیپ فریلن/ عکس‌ها

پروژه‌های معماری معروف و شناخته شده فیلیپ فریلن که هفته گذشته در 66 سالگی درگذشت را ببینید.

ایران آرت: فیلیپ فریلن، معمار برجسته آفریقایی-آمریکایی که به جهت گرامی داشتن فرهنگ سیاهان در امریکا مورد احترام معماران جهان بود هفته گذشته درگذشت.

این معمار مشهور که بیشتر با طراحی موزه‌ها و پارک‌های بزرگ و جهانی شناخته می‌شد در زمان مرگ 66 ساله بود. 

به همین بهانه به نقل از سایت زما، نگاهی به ۷ پروژه شناخته شده او خواهیم داشت:

Smithsonian National Museum of African American History and Culture, Washington, DC

این موزه که درسپتامبر ۲۰۱۶ به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ پر فراز و نشیب افریقایی-امریکایی ها افتتاح شد پروژه مشترکی بود که توسط ۳ دفتر معماری  reelon Group, Adjaye Associates, SmithGroup وSmithGroup طراحی و اجرا شده است. دفاتری که هر سه در راس خود معماری افریقایی-امریکایی دارند.

1

ساختمان دارای سه سطح برنزی است که زاویه آن رو به بالا است و در مرکز خود وید عظیمی دارند. یکی از ویژگی های خاص این بنا آبشار دایره ای است که در اتاق تاریک قرار دارد و نور از بالا بر آن می تابد. فضایی که جدا از نگاه نمادین به مسایل نژادی و تبعیض به عنوان یک فضای انعکاس نیز در نظر گرفته شده است.

National Center for Civil and Human Rights, Atlanta, Georgia

این مرکز فرهنگی که در آتلانتا قرار دارد، برای نمایش موضاعاتی چون فرهنگ و حقوق بشر از پانل های رنگی که بی شباهت با پوست بدن انسان نیستند استفاده کرده است.

2

دو دیوار شیب دار که توسط یک دیوار شیشه ای عظیم از هم جدا شده اند؛ به مانند دو دست هستند که در پیوند با هم قرار دارند. این مرکز طراحی شده تا یادواری باشد بر گذشته، حال و آینده جنبش های جهانی حقوق بشر و همچنین فضایی اختصاص یافته به دستاوردهای حقوق بشر جامعه مدنی امریکا باشد.

Mississippi Civil Rights Museum, Jackson, Mississippi

3

این ساختمان که تاریخ جنبش های حقوق مدنی امریکا را در بین سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۷۰ بازگو می کند در فوریه ۲۰۱۷ افتتاح شده است. این ساختمان که با ترکیبی از شیشه و بتن در مرکز ایالت میسیسیپی ساخته شده است شامل هشت گالری است که طرح دایره و هم محور هستند. شهر جکسون در تاریخ خود همواره با بحث های حقوق مدنی، تظاهرات و خشونت های نژادی درگیر بوده است و ساختمان این چالش ها را در سالهای تاثیر گذار آن مرور و برای آیندگان بازگو می کند.

Emancipation Park, Houston, Texas

4

پارک رهایی (Emancipation Park) در منطقه ای با تاریخ غنی برای سیاهان قرار دارد. این پارک تنها پارکی بود که در قرن نوزدهم و نیمه قرن بیستم قابل دسترسی و استفاده توسط سیاهان این منطقه بود و به همین جهت به نمادی برای نمایش مباحث مرتبط با تبعیض بدل گشته است. دفتر معماری Freelon ساختار جدیدی را برای پارک ایجاد کرد. ساختاری با استفاده از پنل های رنگی قرمز و نارنجی که شامل بازسازی زمین بازی، استخر شنا و سالن نمایش است.

Reginald F Lewis Museum of Maryland African American History & Culture, Baltimore, Maryland

5

موزه Reginald F Lewis در بالتیمور که با رنگ سیاه و نشان های زرد و قرمز خود که نشان دهنده پرچم این ایالت است شناخته می شود در ژوئن ۲۰۰۵ توسط شرکت او تکمیل شد. و یادبودی است بر تاریخ مدنی افریقایی-امریکایی های این منطقه که در زمان جنگ داخلی امریکا در زیر خط میسون-دیکسون قرار گرفته است.

Museum of the African Diaspora, San Francisco, California

6

موزه سانفرانسیسکو در داخل برج ۴۲ طبقه و در کنار هتل ۵ ستاره ای قرار گرفته است که در سال ۲۰۰۵ توسط دفتر معماری اسکیدمور ساخته شده است. این موزه شامل سه سطح است که تاریخ، هنر و فرهنگ مهاجرت افریقایی ها را در سرتاسر جهان روایت می کند. یکی از بخش های جالب توجه این موزه روایت برده داری در تاریخ است که توسط شاعر مشهور افریقایی-امریکایی ماریا آنجلو نوشته شده است.

Motown Museum, Detroit, Michigan

7

تصاویر این پروژه نخستین بار در فوریه ۲۰۱۹ منتشر شده است. این موزه شامل یک ساختمان چند طبقه با دیوار شیشه ای ایست که دو تا دور آن را نوارهای عمودی رنگی با الهام از ستون های LP پوشانده است. این موزه فضایی در حدود ۴۶۴۵ متر مربع را در اختیار علاقه مندان به خانه موسیقی در دترویت قرار می دهد.

 

معماری معمار معماری مدرن فیلیپ فریلون فیلیپ فریلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین