کد خبر: 38920 A

معماری جالب خانه Z در قلب کوه‌های ایتالیا/ عکس‌ها

معماری جالب خانه Z در قلب کوه‌های ایتالیا/ عکس‌ها

این خانه توسط GEZA طراحی شده است تا رابطه‌ای نزدیک با چشم‌انداز کوهستانی اطراف خود ایجاد کند.

ایران آرت: استودیوی معماری Geza پوسته ای از توفال های کاج اروپایی زاویه دار سایه انداز را در اطراف این خانه شیروانی بزرگ را در یک شیب تند آلپی در ایتالیا پیچیده است. Z House در نزدیکی یک شهر کوچک در کامپورسوسو واقع شده است، Z House برای ثبت منظره ای پانوراما از دره و کوه های مجاور طراحی شده است. Geza خانه z را برای تسهیل انتقال از یک بافت ساختمانی به یک بافت طبیعی به محض نزدیک شدن مردم به این خانه و عبور از طریق آن به مناظر کوهستانی طراحی کرد.  

به گزارش آرل، خانه “Z”  در- Tarvisio منطقه ای در شمال شرقی ایتالیا – واقع شده است. این خانه توسط GEZA طراحی شده است تا رابطه ای نزدیک با چشم انداز کوهستانی اطراف خود ایجاد کند. برخلاف ایجاد یک سایت مسطح برای میانه گیری، خانه "Z" برای لغزیدن در فواصل این زمین ساخته شده است. معماری حاصل از فضای داخلی پر نور ، نماهای چوبی و سقف های شیروانی پرشیب آن کاملاً متناسب با مناظر کوهستانی اطراف است.

تیغه های چوبی که هر دو حجم خانه را احاطه کرده اند از دریافت نور خورشید زیاد به بخش های بزرگ براق پشت و همچنین ایجاد حریم خصوصی جلوگیری می کنند. "تیغه های چوبی جهت گیری های مختلفی دارند. آنها گاهی چرخانده می شوند و فواصل آنها ثابت نیست. آنها هم به شما اجازه می دهند تا بیرون را ببینید هم دید را پنهان می کند."

2

در یک شیب تند، ورودی خانه با توجه ویژه ای و دقت بسیار توسط GEZA طراحی شده است. ابتدا با نگاهی از دور به این خانه، به نظر ساختمانی جسورانه در این سایت واقع شده است، سپس با نزدیک تر شدن، حجم شروع به تطبیق با زمین اطراف می کند و مقیاس آن کاهش یابد، تا زمانی که فقط یک حجم کوچک و یکپارچه دیده شود، که تنها توسط مناظر اطراف قاب بندی می شود.

استودیو GEZA توضیح می دهد: "مسیر ورودی یکی از جنبه های اصلی پروژه است. جاده با شیب تندی بالا می رود، خانه خود را از فاصله دور نشان می دهد، سپس در یک پرسپکتیوی از پایین پنهان شده و دوباره ظاهر می شود، پرسپکتیوی در آن می توانید کلیت ساختمان را حس کنید."

3

نقشه ی خانه بسیار مرتب و با توجه به عملکردهای متفاوت به دو حجم تقسیم می شود. درسطح ورودی ، یک فضای نشیمن بزرگ، فضایی با ارتفاع دوبل را با عناصر بزرگ براق که مناظر فوق العاده بیرون را قاب گرفته اند، پر می کند. از این فضا ، اتاق خواب اصلی در طبقه فوقانی قرار گرفته است تا به فضای نشیمن مشرف باشد، در حالی که اتاق خواب های دیگر، سونا و اتاق سلامت در حجم پایین تر قرار دارند.

5

ساختار اولیه خانه"Z" از بتن ساخته شده است که در کف و سقف ها خودنمایی می کند. ساختار بتنی این خانه تنها در  فضای داخلی ساختمان نمایان است. از نمای بیرون گویی ساختمان تنها از چوب و شیشه ساخته شده است. "پوسته بیرونی" با تخته های چوبی عمودی پوشیده شده است و زیبایی خارجی خانه را شکل می دهد و بازی نور جالبی بین عناصر چوبی ایجاد می کند. این متریال چوبی تا قسمت داخلی نیز ادامه می یابد و باعث ایجاد رابطه ای بین بیان معماری داخلی و خارجی می شود و نیز گرمی را برای فضاها به ارمغان می آورد. داخل یک پالت از استیل، چوب و بتن صیقلی که در تضاد با سقف چوبی روشن تر است، جایی که خط بام دو حجم می توانند در فضای بالای نشیمن بزرگ تفکیک داده شوند.

1

خانه کوهستان معماری ساختمان معماری مدرن خانه z
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین