کد خبر: 40991 A

تقدیر از بانوی معمار ایرانی در گوگنهایم بیلبائو/ گروه فرمانی و AMP میزبان جشن باشکوه ۳۰۰ معمار برجسته دنیا 

تقدیر از بانوی معمار ایرانی در گوگنهایم بیلبائو/ گروه فرمانی و AMP میزبان جشن باشکوه ۳۰۰ معمار برجسته دنیا 

حسین فرمانی،رئیس ایرانی گروه فرمانی و خالق جوایز معتبر معماری،دیزاین و عکاسی در گفتگو با ایران آرت تایید کرد شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر ، یک بانوی معمار ایرانی به عنوان برگزیده AMP مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

ایران آرت: به گفته آقای فرمانی این مراسم باشکوه در حضور دستکم ۳۰۰ معمار برجسته بین المللی در موزه معتبر گوگنهایم بیلبائو اسپانیا برگزار می شود.

بر اساس اعلام رسانه ها برندگان از بین هزاران آثار از ۶۰ کشور انتخاب شده اند. هر طرح ارسالی توسط هیات داوران که متشکل از معماران برجسته ، دانشگاهیان و کارشناسان صنعت است، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

حسین فرمانی

هیات داوران AMP سه پروژه را به عنوان برنده برتر معماری MasterPrize ۲۰۱۹ انتخاب کرده‌اند و تنها یک درصد از آثار مورد بررسی قرار گرفته به چنین جایگاه ممتازی دست یافته اند.

برندگان در طول سال آینده از تبلیغات گسترده ای برخوردار می شوند و  طرح های شان در گستره جهانی برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود.

همچنین طرح های برتر در کتاب معماری AMP که در سطح جهان توزیع می شود منتشر خواهد شد.

در همین حال موسسه معماری (AMP)، که یکی از معتبرترین جوایز معماری جهان است اعلام کرده‌ بود که برندگان امسال در زمره خلاق‌ترین و الهام بخش‌ترین پروژه‌های معماری از سراسر جهان هستند

خبر هیجان انگیز برای ایرانیان و جامعه معماری ایران این است که پریسا منوچهری کاشانی این جایزه بین‌المللی را برای پروژه مرمت خانه تاریخی‌ سعادت در کاشان را از طرف این موسسه بدست آورده است و در گوگنهایم بیلبائو تقدیر می شود.

گویا این اولین بار است که پروژه مرمت یک خانه تاریخی‌ در ایران موفق به دریافت این جایزه شده ‌است.

درباره گروه فرمانی

جایزه Architecture MasterPrize از سال ۲۰۰۷ توسط گروه فرمانی تاسیس شد.  

گروه فرمانی

ماموریت این انجمن، قدردانی از طراحی معماری با کیفیت در سراسر جهان است. تجلیل از خلاقیت و نوآوری در زمینه‌های معماری، معماری مناظر، و طراحی داخلی را سرلوحه خود قرار داده و پذیرای معماران سراسر دنیاست.

این انجمن سه برنامه سالانه را سازماندهی می‌کند:  

-جایزه طراحی معماری سال برای پروژه‌های انفرادی و تیمی که در پنج سال اخیر به انجام رسیده باشند و در معماری، طراحی داخلی یا طراحی چشم‌انداز سرآمد باشند.  

-جایزه سال معماری, که بالاترین افتخار از سوی شرکت AMP است. این شرکت برترین معماری و معماری نوین، فضای داخلی و چشم‌انداز را در سراسر جهان به رسمیت می‌شناسد و آن را معرفی می کند. .

_ محصولات معماری سال.

در عین حال   گروه فرمانی که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده است سازمان‌جوایز بین‌المللی طراحی (IDA)، جایزه عکاسی بین‌المللی، جایزه de de la Photographie در پاریس، رقابت خلاق بین‌المللی لندن، و جایزه سالانه Lucie برای عکاسی که از معتبرترین جوایز عکاسی جهان ارزیابی می شود را برگزار می کند.

 

amp حسین فرمانی جایزه معماریAMP گروه فرمانی پریسا منوچهری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین