کد خبر: 41075 A

طراحی هتلی در قطب شمال با الهام از برف/ عکس

طراحی هتلی در قطب شمال با الهام از برف/ عکس

هتلی در قطب شمال با الهام از برف طراحی شده است.

ایران آرت، رستوران و ساختمان پذیرش هتل Arctic TreeHouse زمینه‌های مختلفی از معماری و واحدهای اقامتی را با  ما به اشتراک می گذارد. این ساختمان در یک تپه شیب دار قرار دارد و به نظر می رسد با طبیعت اطراف آن ادغام شده است. هتل، پشت به شیب قرار دارد و در طول چشم انداز کشیده شده است.

طراحی هتلی با الهام از برف

پوشش گیاهی نزدیک به ساختمان رشد می کند و آن را مجبور می کند تا با محیط اطراف قطب شمال ارتباط برقرار کند. ساختمان مانند یک برف دانه پنج گوشه است و فضای داخل ساختمان با شکل گوشه های آن مطابقت دارد. با ورود به ساختمان ، بازدید کننده ابتدا وارد یک فضای بیرونی پوشیده می شود. در این قسمت از ساختمان نیز توالت و رختکن قرار دارد. در کنار رختخواب ، یک راه پله به نگارخانه قرار دارد که در آن دفاتر و سالن اجتماعات قرار دارد.

طراحی هتلی با الهام از برف

به گزاش آرل، فضایی که در وسط ساختمان، لابی با طرح باز است از طریق ایوان قابل دسترسی است. نقطه تمرکز لابی، شومینه فولادی بی نظیر است. از لابی می توان کل ساختمان را با یک نگاه درک کرد. در جلو ، منطقه رستوران واقع شده است که در سمت چپ آن اتاق استراحت قرار دارد و سمت چپ ساختمان ، یک اتاق جلسات خصوصی واقع شده و در سمت راست میز پذیرش. در پشت آن، آشپزخانه و امکانات فنی ساختمان قرار دارد.

طراحی هتلی با الهام از برف

آشپزخانه و فضای فنی ساختاری بتنی و دیگر قسمت های ساختمان از چوب ساخته شده است. سقف ها و دیوارها نیز از جنس الوار و تخته های چوبی، در داخل و خارج از آن ها قرار داده شده اند. استفاده از چنین عناصری این امکان را فراهم می سازد که ساختمان با یک برنامه بسیار دقیق ساخته شود. طی تقریباً 4.5 ماه بعد از رسیدن عناصر به سایت ، کار ساختمان به پایان رسید و افتتاح رستوران جشن گرفته شد.

طراحی هتلی با الهام از برف

کلیه سطوح دیواری و سقفی فضاهای عمومی از چوب لکه دار تیره هستند که در کنار هم به همراه کفپوش بلوط روغنی به عنوان زمینه ای آرام بخش برای فعالیت های رستوران عمل می کند که هر از گاهی می تواند بی قرار کننده باشد. قسمت جلوی میز پذیرش از روکشی همانند واحدهای اقامتی پوشیده شده است و به ایجاد یکپارچه کمک می کند. استفاده از چوب به فضای داخلی احساس آرامش می بخشد ، از نظر صوتی به خوبی عمل می کند و هوای سالم را در داخل ساختمان ایجاد می کند. دکور شامل مبلمان چوبی و در پارچه و فرش ، پوست حیوانات ، چرم و پشم می شود. بادوام و سالم بودن عامل اصلی در طی مراحل ساخت بوده اند.

طراحی هتلی با الهام از برف

پنجره های بلند و از کف تا سقف از نور طبیعی زیادی ساطع می شوند و بنابراین نیاز به نور مصنوعی به حداقل رسیده است. اصل این بوده است که از نورپردازی فقط در مواقع لزوم ، از جمله در محل های عبور در هتل ، استفاده شود که در کنار نوارهای روی مبلمان ، هدایت کننده باشد. وسایل نوری تیره  باعث می شود تا نوری متناسب با طیف گسترده ای از نیازهای روشنایی تامین شود. لامپ های مخروطی شکل داخل رستوران درجاهایی تصادفی نصب شده اند تا حسی از نشاط را به فضای داخلی منتقل کنند.

طراحی هتلی با الهام از برف

در انتهای قسمت های رستوران فضاهای تراس وجود دارد که با ساختاری شبکه ای به عنوان یک مرز غیر رسمی بین مردم و طبیعت اطراف آن عمل می کند و سایه های جالبی را در محیط اطراف ایجاد می کند.

طراحی هتلی با الهام از برف

 

هتلی با طراحی برف هتلی در قطب شمال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین