کد خبر: 43440 A

سالوادور دالی به روایت موزه‌اش/ ساختمانی ملهم از سورئالیسم

سالوادور دالی به روایت موزه‌اش/ ساختمانی ملهم از سورئالیسم

یکی از هنرمندانی که نامش به واسطه تأسیس یک موزه در دفتر خاطرات جهان ثبت شده، سالوادور دالی است.

ایران آرت، حفظ تاریخ و فرهنگ از گذشته تا به امروز در مرکز توجه ملت‌های مختلف قرار گرفته است. مشاهیر ادبی و هنری نیز نه تنها نقش بسزایی در پرداختن فرهنگ و تمدن یک کشور داشته و دارند بلکه به مرور زمان به بخشی از هویت فرهنگی کشور و جامعه تبدیل می‌شوند.

کشور‌های مختلف تلاش می‌کنند یاد و خاطره اشخاص برجسته فرهنگ و هنر را حفظ کنند تا علاوه بر ثبت تمام ابعاد تاریخشان در خاطره ملت خود و جهان، از این تاریخ برای کسب درآمد استفاده کنند از این رو امروزه شاهد تأسیس موزه‌هایی در سطح جهان هستیم که نام نویسندگان و هنرمندان را یادآور می‌شوند. یکی از هنرمندانی که نامش به واسطه تأسیس یک موزه بیش از پیش در دفتر خاطرات جهان ثبت شده، سالوادور دالی نقاش فراواقع‌گرای اسپانیایی است.

موزه سالوادور دالی

به گزارش باشگاه خبرنگاران،موزه سالوادور دالی در سال ۱۹۸۲ در فلوریدا تأسیس و افتتاح شد. این موزه بزرگترین مجموعه آثار دالی در خارج از اروپا را در خود جای داده است البته در اواسط سال ۲۰۰۸ مکان جدیدی برای موزه دالی اعلام شد. موزه جدید بزرگتر و امن‌تر از موزه قبلی در برابر طوفان بود. ساختار این ساختمان از سبک سورئالیسم الهام گرفته شده است.

موزه سالوادور دالی

موزه سالوادور دالی شامل ۹۶ اثر نقاشی روغنی، بیش از ۱۰۰ نقاشی با آبرنگ و نقاشی، ۱۳۰۰ گرافیک، عکس، مجسمه و اشیاء بی جان و یک کتابخانه بایگانی گسترده است.

در اینجا بهتر است یادی از تئاتر و موزه دالی بکنیم. این موزه در شهر فیگرس قرار گرفته است و نه تنها بزرگترین و متنوع‌ترین مجموعه آثار سالوادور دالی را به نمایش می‌گذارد، بلکه هسته اصلی آن از مجموعه شخصی این هنرمند بود.

موزه سالوادور دالی

در تئاتر و موزه دالی مجموعه کوچکی از آثار سایر هنرمندان نیز به نمایش گذاشته شده است.

موزه سالوادور دالی

اسپانیا سالوادور دالی نقاش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین