کد خبر: 43860 A

طراحی جالب یک هتل عشایری در کاستاریکا/ عکسها

طراحی جالب یک هتل عشایری در کاستاریکا/ عکسها

هدف اصلی از طراحی این هتل کوچک جذب مسافران جوان است که می‌توانند در فضایی متفاوت به گشت و گذار و استراحت بپردازند.

ایران آرت: این هتل عشایری توسط گروه معماری Salagnac Arquitectos و در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در کنار یک جاده ساحلی در کاستاریکا ساخته شده است. هدف اصلی از طراحی این هتل کوچک جذب مسافران جوان است که می‌توانند در فضایی متفاوت به گشت و گذار و استراحت بپردازند و تجربیات خود را به اشتراک بگدارند و از تعامل با یکدیگر لذت ببرند.

ایجاد احساس دعوت کنندگی و القای احساس آشنایی از دیگر اهداف اصلی طراحی این هتل عشایری بود. تیم طراحی قصد داشت مهمانان این هتل احساسی مانند خانه را تجربه کنند. حریم خصوصی در اتاق های خواب به اندازه کافی رعایت شده است و مسافران می‌توانند در محیطی امن استراحت کنند.

به گزارش سایت آبگینه، این هتل عشایری دارای سه ورودی است. ورودی اصلی نیم طبقه بالاتر از سطح جاده است و مهمانان را به طبقه دوم و فضای پذیرش و اسکان هدایت میکند. ورودی دوم چند پله پایین تر از سطح جاده قرار دارد و در اختیار مهمانانی است که از ساحل و استخر استفاده میکنند. ورودی سوم نیز از طرف یک کوچه است و برای دسترسی های خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ا1

 پلان سطح همکف هتل به شکل U طراحی شده است که پشت به جنگل قرار دارد و یک استخر در مرکز دارد و بخش عمومی هتل را تشکیل داده است. در ساخت هتل عشایری از چوب درختان بومی منطقه استفاده شده است که توسط صنعتگران چوب محلی کاستاریکا ساخته میشود و توانسته است با رنگ ملایم خود یک بافت طبیعی به فضا اضافه کند.

ا2

 هتل عشایری با ترکیب فرم های هندسی صلب با دهانه های کوچک و پنجره های چوبی طراحی شده است. این هتل فضای باز گسترده ندارد اما جذابیت آن در هنر قرار دادن فرم ها کنار یکدیگر و سادگی عناصر معماری است که هتل را به یک خانه امن و زیبا تبدیل کرده است.

0

 

معماری طراحی معماری مدرن هتل هتل عشایری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین