کد خبر: 44324 A

ببینید: پیست دوچرخه سواری بر روی سقف

ببینید: پیست دوچرخه سواری بر روی سقف

طرح این پیست دوچرخه‌سواری بر اساس پاگودا، معبد چند طبقه هرمی شکل چینی شکل گرفته است.

ایران آرت: هانیان کوچکترین و جنوبی ترین استان چین است که به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا به جزیره هانیان معروف است. این استان گرمسیری در سواحل جنوب چین با آب و هوا و ویژگی های گردشگری مطلوب سالانه پذیرای حدود بیست و پنج میلیون نفر گردشگر است. یک پیست دوچرخه سواری بر روی سقف استراحتگاهی در این جزیره توسط یک شرکت هلندی طراحی شده است که به عنوان یک نقطه توریستی شاخص برای این منطقه عمل خواهد کرد.

طرح این پیست دوچرخه سواری بر اساس پاگودای چینی شکل گرفته است. پاگودا یک معبد چند طبقه هرمی شکل است که از چوب یا آجر ساخته میشد و بر روی دیوار آن کنده کاری هایی وجود داشت. این ساختمان ها که با معابد بودایی در ارتباط هستند، در شرق و جنوب شرقی آسیا ساخته می‌شدند.

به گزارش سایت آبگینه، یک سقف بزرگ منحنی شکل بر روی یک کافی شاپ و استراحتگاه قرار دارد که پیست دوچرخه سواری را تشکیل داده است. این طرح یک نگاه نوآورانه و کاربردی از پاگودای باستانی چین است که اجازه میدهد علاقه مندان به دوچرخه سواری بر روی پشت بام آن پدال بزنند و از محیط پیرامون خود لذت ببرند. با توجه به این که هانیان در یک منطقه گرمسیری قرار دارد، این پیست دوچرخه سواری بر روی سقف بیرون زده به عنوان یک سایه بان برای طبقه همکف عمل می‌کند.

1

این پیست دوچرخه سواری یک پاسخ جدید به یک نیاز قدیمی است. فضای بیضی شکل زیبای پشت بام نه تنها یک جاذبه توریستی برای منطقه است، بلکه به عنوان یک نقطه عطف برای رفت و آمد سالم ساکنان محلی عمل میکند. گردشگران میتوانند با دوچرخه یک گشت کوتاه نیز در اطراف جزیره بزنند و سپس برای استراحت به این محل برگردند و یک دور بر روی پشت بام استراحتگاه بزنند و از منظره لذت ببرند.

2

4

5

 

معماری معمار طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین