کد خبر: 44471 A

ببینید: اعجاب‌انگیزترین پل‌های جهان

ببینید: اعجاب‌انگیزترین پل‌های جهان

هم‌اکنون تعداد ۳۰ پل‌ شیطان در کشور‌های اروپایی قرار دارد که بیشتر این پُل‌ها از سنگ ساخته شده‌اند.

ایران آرت: معماری و آثاری که براساس سبک‌های مختلف آن ساخته می‌شوند گویای تاریخ ملت‌ها و کشورهای مختلف هستند. به گونه‌ای که با نگاه کردن به بناها، پل‌ها و اماکن مذهبی می‌توان روند و تمدن گذشتگان را مرور کرد.

ما در این گزارش داستان‌ ساخت برخی از اعجاب‌انگیزترین پل‌های جهان را مرور می‌کنیم. این پل‌ها در برخی مواقع در مکان‌هایی ساخته شده‌اند که تصور ساخت آنها توسط گذشتگان دشوار است. بنابراین با نام پل‌های شیطان شناخته می‌شوند. هم‌اکنون تعداد ۳۰ پل‌ شیطان در کشور‌های اروپایی قرار دارد که بیشتر این پُل‌ها از سنگ ساخته شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ما در این گزارش برخی از پل‌های شیطان را به شما معرفی می‌کنیم.در ابتدای مسیرمان سری به ولز می‌زنیم. ولز که امروزه به همراه انگلستان، اسکاتلند و ایرلند شمالی بریتانیا را تشکیل داده است در غرب رودخانه سورن قرار گرفته است.

در سفر به این کشور متوجه وجود یک پل ۳ طبقه ای در روستایی به نام پونتارفیناچ به معنای پلی روی رودخانه میناخ خواهیم شد. این پل ۳ طبقه از ۳ پل که روی هم ساخته شده‌اند، تشکیل شده است. اولین پل در قرن ۱۱ ساخته شده است. در اواسط قرن ۱۸ طراحی پل جدید ریخته شد و این پل دقیقاً روی پل اول ساخته شد. سپس پل دوم به سرنوشت پل اول دچار شد و سایه پل دیگری رویش افتاد، یعنی در سال ۱۹۰۱یک پل محکم و آهنی روی آن ساخته شد.

2

22

یکی از پل‌های تاریخی سوئیس هم در زمره پل‌های شیطان قرار گرفته است. این پل روی دره Schöllenen و رودخانه ریوس ساخته شده است.

 اولین پل در سال ۱۲۳۰ روی پل رودخانه ریوس ساخته شد. این پل چوبی بود. یک پل قوسی و سنگی در قرن ۱۶ جایگزین پل چوبی شد. این پل در سال ۱۷۹۹ و در جریان جنگ میان ایتالیا و سوئیس به شدت آسیب دید و بعد‌ها کاملا از بین رفت. پل جدید در سال ۱۸۲۰ و پس از ۱۰ سال تلاش ساخته شد البته در قرن بیستم یک پل بتونی دو لایه روی این پل ساخته شد، اما آن پل همچنان پابرجا ماند.

33

کشور آلمان یکی دیگر از کشورهایی است که پل‌های شیطان دارد. این پل که با نام راکوتزبروک شناخته شده است ساختاری شلجمی‌شکل از جنس سنگ بازالت سیاه دارد.

این پل که در پارک جنگلی روستای کروملاو قرار گرفته است به شکلی ساخته شده که بازتابش در آب یک دایره کامل را می‌سازد. پل راکوتزبروک در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده است.

یک پل قوس سنگی قرون وسطی در سرت فرانسه است که بین سال‌های ۱۳۲۱ تا ۱۳۴۱ ساخته شده است. این پل هم به دلیل نوع و مکان ساختش در زمره پل‌های شیطان قرار گرفته است.

4

یکی دیگر از پل‌های شیطان در کشور پرتغال قرار گرفته است. این پل قرون وسطایی که در اوایل قرن ۱۹ بازسازی شده است، با نام پل موزارلا شناخته می‌شود. پل موزارلا از یک قوس منفرد به طول ۱۳ متر تشکیل شده است.

پل شیطان دیگری در نزدیکی شهر «تاراگونا»‌ی اسپانیا ساخته شده است و بخشی از مجموعه باستان شناسی تاراگو به حساب می‌آید. بخش بالایی پل ۲۵ قوس دارد و بخش پایینی آن از ۱۱ طاقچه تشکیل شده است.

 

معماری معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین