کد خبر: 44618 A

ببینید: پارک چهل تکه در مالمو سوئد

ببینید: پارک چهل تکه در مالمو سوئد

پارک لنگر مالمو با ایجاد یک اکوسیستم جدید توانسته است این منطقه از جنوبی‌ترین شهر سوئد را دوباره زنده کند.

ایران آرت: پارک لنگر به عنوان بخشی از نمایشگاه بین المللی مسکن مالمو سوئد در سال ۲۰۰۱ طراحی شده بود. این پارک در یک محله جدید شهری قرار دارد و بر روی زمین های صنعتی ساخته شده است. پارک لنگر مالمو یک شخصیت چهل تکه دارد؛ در طراحی این پارک از آب به صورتی جدید استفاده شده است و بخش قابل توجهی از آب در نقش برجسته ها جمع آوری میشود. پارک لنگر که علاوه بر ساکنان منطقه، یک فضای شهری جذاب برای مردم شهر است، نامزد دریافت جایزه اروپایی میس ون در روهه در سال ۲۰۰۳ بود.

پارک مستطیل شکل لنگر حدود بیست و نه هزار متر مربع مساحت دارد. این پارک توسط یک دیوار کوتاه و موجی شکل به دو بخش نابرابر تقسیم شده است که یک طرف آن برای حیوانات و گیاهان در نظر گرفته شده است و در طرف دیگر آن یک استخر قرار دارد.

2

پارک لنگر در مالمو سوئد؛ یک پارک چهل تکه

به گزارش سایت آبگینه، یک کانال وسیع با مساحت حدود نه هزار متر مربع که در بخش ساحلی پارک به صورت موجی و در طرف دیگر آن به صورت خطی است، نقطه عطف این پارک است. تعدادی پل چوبی در سراسر این کانال قرار دارد که بازدیدکنندگان میتوانند توسط آن ها از عرض کانال عبور کنند. ورودی این پل ها شیب کمی دارد و برای افراد معلول به راحتی قابل دسترس است. اسکله مستقیم و مسیر های پیچ در پیچ این پارک را به یک مکان با تجربیات و شگفتی های مداوم تبدیل کرده است.

3

طبیعت چهل تکه از دیگر ویژگی های پارک لنگر است. این ویژگی نیازمند تغییرات ادامه دار و بدون وقفه در طول یک خط و به صورت سلسله مراتبی است. بارش متوسط باران در این منطقه از اسکاندیناوی ۱۱۳ روز در سال است و آب باران توسط نقش برجسته هایی که در امتداد کانال قرار دارند، جمع آوری میشود و خندق های آب را در ساحل تشکیل میدهد. پارک لنگر با ایجاد یک اکوسیستم جدید توانسته است این منطقه از جنوبی ترین شهر سوئد را دوباره زنده کند.

4

5

6

معماری معمار طراحی طراح معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین