کد خبر: 44752 A

10 معماری برتر مدارس در سال 2019/ مدارسی از جنس خلاقیت هدفمند

10 معماری برتر مدارس در سال 2019/ مدارسی از جنس خلاقیت هدفمند

معماری از جمله مباحثی است که بر ابعاد مختلف زندگی از جمله آموزش و خلاقیت تاثیرگذار است.

ایران آرت، معماری فضاهای آموزشی ابزاری قدرتمند برای برانگیختن خلاقیت و همچنین افزایش تمرکز، انگیزه و ادراک دانشجویان است. محیطی که ما در آن مطالعه می کنیم، از مهدکودک یا دبیرستان گرفته تا دانشگاه، به طور مستقیم بر چگونگی فراگیری دانش تأثیر می گذارد. با در نظر گرفتن این موضوع، سال 2019 شاهد طیف گسترده ای از امکانات آموزشی و ساختمانهای آموزشی بودیم که نسبت به چشم انداز ، انعطاف پذیری و آینده حساس بودند.

 

مروری به 10 ساختمان برتر آموزشی که در 12 ماه گذشته در وبسایت designboom می اندازیم، برخی از پروژه ها در این زمینه مانند کاری از گروه BIG و SANAA ، یک مدرسه از آجر و بامبو درناحیه روستایی مکزیک که ممکن است، برای شما آشنا باشند.

1 - مهد کودکی در ویتنام، دارای یک زمین بازی با چشم اندازهایی در نوک تپه

معماری ساختمان آموزشی

kientruc o، یک شرکت معماری مستقر در شهر هوشی مین، یک مهد کودک را در شهر ben tre، در ویتنام جنوبی به اتمام رساند. مهدکودک بخشی از یک مجموعه مدرسه بزرگ را تشکیل می دهد که در مجاورت یک دریاچه بزرگ واقع شده و توسط یک پارک احاطه شده است. در توسعه این پروژه ، معماران در صدد بودند که بنایی را طراحی کنند که هم بر محله اطراف و هم بر کودکانی که از آن استفاده می کنند تأثیر مثبت داشته باشد.

2- SANAA محوطه جدید دانشگاه بوکونی را در میلان به اتمام می رساند

به گزارش آرل، SANAA ، موسسه معماری ژاپنی به رهبری  laureates pritzker kazuyo sejimaو ryue nishizawa، یک محوطه جدید برای بوکونی ، یک دانشگاه خصوصی در میلان در ایتالیا را به اتمام رساند که شامل یک سالن اقامت با 300 تختخواب، دفتر مرکزی جدید مدرسه مدیریت بوکونی دارای سه ساختمان سیال گونه و درنهایت یک پارک و یک مرکز چند منظوره که دارای استخر المپیک می باشد، می شود. تنها نیمی از سایت 35000 متر مربع توسط ساختمانهای جدید اشغال شده است و مابقی آن به مناطق بیرونیو فضای سبز اختصاص یافته است.

معماری ساختمان آموزشی

3- کالجی در آغوش چشم اندازهایی موج دار از جزایر faroe

معماری ساختمان آموزشی

گروه  BIG در آپریل، از پروژه آموزشی کامل خود واقع در منظره کم شیب جزایر faroe پرده برداشت. کالج glasir واقع در پایتخت این کشور ، از یک موقعیت عالی برخوردار است و منظره ای از شهر و دریا را ارائه می دهد. این ساختمان با یک برنامه ترکیب باشگاه جزایر فارو ، کالج فنی و کالج تجاری ترشاون، بیش از 1750 دانش آموز، معلم و کارمند دارد. سایر پروژه های آموزشی که امسال توسط BIG به پایان رسیده است، شامل اولین مدرسه دولتی این شرکت در ایالات متحده و ساختمان جدیدی برای یک مدرسه تجاری در ماساچوست است.

4 - دانش آموزان شروع به ساخت مدرسه ای از آجر و بامبو در بخش روستایی مکزیک می کنند

استودیو معماری taller de arquitectura با دانشجویان در مکزیک همکاری کرد تا یک فضای آموزشی را ازمتریال های محلی تهیه کنند. با الهام از کارگاه های آموزشی توسط comunal در سال 2015 و با توجه به کمبود کلاس در جامعه آنها ، دانشجویان با مشارکت ورکشاپ های طراحی که از 2016 آغاز شدند، تصمیم به ایجاد وساخت این پروژه گرفتند.

معماری ساختمان آموزشی

5 - دبیرستان فستیوال roskilde دانمارک توسط MVRDV + COBE

معماری ساختمان آموزشی

به مناسبت 49مین جشنواره موسیقی roskilde ، designboom از طرف MVRDV و COBE برای بازدید از دبیرستان یک جشنواره بومی(folk festival) در دانمارک دعوت شده بود. مدرسه به همراه اسکان دانشجویی جدید در داخل یک سالن کارخانه، آخرین قطعه طرح  rockmagneten توسط MVRDV و COBE است. این پروژه، که در اوایل سال 2017 آغاز شد، به موزه مجاور ragnarock، که در سال 2016 افتتاح شد، پیوند می خورد. دبیرستان با جشنواره مشهور موسیقی roskilde، که سالانه شهر کوچک را به چهارمین شهر بزرگ در دانمارک تبدیل می کند، پیوند دارد.

6 - یک مهد کودک عالی در ژاپن توسط fujimura  ryuji با سقف بتونی خمیده

در محوطه ای میان پهنه وسیعی از مزارع برنج و کوهستان، fujimura  ryuji مهد کودک subaru را در ژاپن طراحی کرد که با هماهنگی با چشم انداز یکی می شود. به منظور اسکان دو گروه سنی، ساختمان سینوسی به دو اتاق کاملاً مجزا تقسیم می شود که به هرکدام باغی پیوسته است که چشم اندازی  به بیشه ها یا مزارع برنج در ضلع جنوبی را دارا  هستند.

معماری ساختمان آموزشی

7-معمار فرانسوی ساختمان دانشگاهی را در قبرس همانند یک "خاکریزی" می پندارد

معماری ساختمان آموزشی

معمار فرانسوی jean nouvel ، که قبلاً یک برج با کاربری مختلط را در شهر نیکوزیا به اتمام رسانده بود، برای طراحی یک ساختمان بزرگ دانشگاه به پایتخت قبرس بازگشت. مرکز یادگیری به عنوان "هدف"  ( که شامل یک کتابخانه جدید می شود ) به عنوان "خاکریزی" تصور شده است که فرم آن تقلیدی از زمین منطقه است. این پروژه در دسامبر 2018 افتتاح شد.

8 - مهد کودکی در چین به عنوان یک روستای کوچک، از حجم های پراکنده سازماندهی شده است

شرکت معماری مستقر در پکن، crossboundaries ، مهد کودک beisha را به عنوان "خانه دوم" برای سرنشینان کوچک خود معرفی می کند. این پروژه در ابتدا توسط دولت محلی جیانگ سو ، چین راه اندازی شد، زیرا منطقه در حال حاضر با کمبود آموزش پیش دبستانی روبرو است. این ابتکار عمل جیانگ سو را به عنوان نخستین استان در چین قرار می دهد که توسعه آموزش با کیفیت بالا برای کودکان خردسال را در همه مناطق شهری و روستایی خود تسریع می کند.

معماری ساختمان آموزشی

9- چهره جدید RISD توسط WORKac نمایانگر متریال های سوراخ دار است

معماری ساختمان آموزشی

در مرکز موفقیت دانشجویی یک مدرسه طراحی در جزیره rhode، یک ساختمان تاریخی و آجری سه طبقه به طور فعال یک اقدام پویا و رنگارنگ را توسط WORKac، یک شرکت معماری مستقر در نیویورک نشان می دهد. ساختار جدید معاصر، با ارائه دو فضای جدید و پر جنب و جوش ، یک وجه عمومی جدید برای مدرسه و یک نمای تازه از خیابان، خود را به بخش باز ساختمان( یک شکل U در طرح) الحاق می کند. نیمی از موارد افزوده شده دربرگیرنده فضای لازم برای سیستم های مرتب سازی نامه و مشابه آن و نمایش بسته های دریافتی به عنوان یک عنصر بیانگر، در راستای ماهیت شفاف ساختمان  هستند.

10- مدرسه زیرو انرژی در سنگاپور، پایداری را با اقلیم گرمسیری ترکیب می کند

مدرسه زیرو انرژی طراحی و محیط زیست NUS، طراحی شده توسط serie + multiply  و surbana jurong در سنگاپور افتتاح شده است. ساختمان، به عنوان نمونه ای از طراحی پایدار، روش های پایدار معاصر را با زبان یک ساختمان گرمسیری ترکیب می کند. SDE4 در تپه واقع در نزدیکی خط ساحلی جنوبی سنگاپور، الحاق دیگری برای توسعه مجدد یک محوطه بزرگتر در حوزه طراحی و محیط زیست است.این ساختمان سازگار با آب و هوا شامل بیش از 1500 متر مربع از فضای استودیو طراحی ، 500 متر مربع پلازا ، کارگاه ها و مراکز تحقیقاتی و یک کتابخانه جدید می شود.

معماری ساختمان آموزشی
معماری مدارس معماری برتر مدارس معماری فضاهای آموزشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین