کد خبر: 45181 A

ببینید: برترین خانه‌های مسکونی سال ۲۰۱۹

ببینید: برترین خانه‌های مسکونی سال ۲۰۱۹

خانه‌های مسکونی برتر سال ۲۰۱۹ طیف گسترده‌ای از متریال، ابعاد، سبک طراحی و طرح‌ها را در برگرفته‌اند.

ایران آرت: در سالی که گذشت وبسایت Designboom تعداد زیادی از پروژه های مسکونی را منتشر کرد. پروژه‌هایی که طیف گسترده‌ای از متریال، ابعاد، سبک طراحی و طرح‌ها را در برگرفته بودند.

​این وبسایت پس از پایان سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته است طرح‌های برتر سال را برای کاربران به اشتراک بگذارد.

​به نقل از وبسایت خط معمار، در ادامه با این پروژه‌های هنرمندانه آشنا خواهید شد. 

house in monsaraz’ in southern portugal by aires mateus

1

این پروژه در اطراف دریاچه alqueva در پرتغال جنوبی قرار دارد. در این پروژه سقف ساختمان از گیاهان طبیعی پوشیده شده و به عنوان بخشی از محیط طبیعی به حساب می آید. ساخت پروژه از سال ۲۰۰۷ آغاز گشته و در سال ۲۰۱۸ به اتمام رسید. ساکنین با پایین آمدن از یک راه پله که به قلب خانه منتهی می شود، وارد ساختمان می شوند. آشپزخانه و سالن پذیرایی به طور مستقیم به حیاط متصل شده اند، در حالی که سه اتاق خواب رو به حیاط مدور باز می شوند. پاسیو های موجود در ساختمان که به رنگ سفید می باشند، تنها عناصری از ساختمان می باشند که از زاویه بالا قابل مشاهده هستند.

cliff front 7’ (carbon house) in bali by alexis dornier

2

این پروژه در جزیره بالی در اندونزی بنا شده است. وضعیت غالب در این ویلا، سایه پردازی چند ضلعی است و فضای نیمه پوشیده و انتقالی را ارائه می دهد و همچنین فضای داخلی را به فضای بیرونی متصل می سازد. طراحی کلی این پروژه، نتیجه ای از چالش های کاربردی از طریق مرزهای طرح در بین چشم انداز طبیعی است. این ویلای گرمسیری دارای چهار اتاق خواب است و در ساخت آن ما مجموعه ای از انواع متریال بومی را مشاهده می کنیم. چین و شکن های موجود در سایبان پشت بام در ایجاد حریم خصوصی کمک می کند.

cottage house’ in southern portugal by atelier 1111

3

در این پروژه با حجمی مینیمال روبرو می شویم. ساختار جدیدشامل یکی از چهار سایت در امتداد خانه اصلی، گاراژ و استخر خواهد بود. هر یک از آن ها در بخش های مختلف زمین قرار می گیرند تا ارتباطشان را با محیط طبیعی افزایش دهند. کوچکترین این عناصر، خانه ای کلبه مانند بود که زودتر از سایرین به اتمام رسید و شامل ایوان ورودی، فضای نشیمن، آشپزخانه، دو اتاق، حمام و تراس بود. این پروژه با هدف ایجاد ساختاری ساده برای بیان ماهیت متریال و هندسه بنا شده است.

casa volta’ in mexico by ambrosi etchegaray

4

این پروژه مسکونی شامل سه حجم آجری است که در میان سواحل سرسبز منطقه oaxacan در مکزیک بنا شده است. تیم طراحی در ابتدای پروژه بر ماهیت تجربی آن تأکید کردند. طراحی و متریال به کار رفته در این پروژه به شدت متأثر از پروژه Casa Wabi تادائو آندو می‌باشد.

این زمینه منجر به استفاده از طاق های آجری بر روی سازه بتونی شده است و با رنگ رس رنگ آمیزی شده است. در حالی که سیستم آب رسانی حیاط های بیرونی را خنک نگه می دارد، طاق های باز و مشبک اجازه می دهد تا هوا در تمامی فضاهای محصور جریان یابد. این عناصر در کنار هم گرمی و طراوت ایجاد را می کنند.

cork house’ by matthew barnett howland with dido milne + oliver wilton

5

ویژگی های اصلی در این پروژه دیوارهای یکپارچه و سقف های آجری با فرم هرمی شکل آن می باشد. متریال به کار رفته در ساخت این پروژه چوب پنبه می باشد. به طور کلی می توانیم بگوییم که پروژه سعی بر ساخت دیوارها و سقف هایی از یک ماده تجدید پذیر زیستی دارد.

n.n. residence’ near moscow by j.mayer.h.

6

این پروژه بر روی سایتی وسیع در خارج از شهر مسکو قرار گرفته است. هدف اصلی در این ساختار تمرکز بر ایجاد یک زبان معماری است که قصد دارد تا مرز میان چشم انداز و حجم ساخته شده را از میان بردارد. بنابراین طراحان سقف های این ساختنان را از گیاهان طبیعی پوشاندند.

quadrant house’ in poland by KWK promes

7

این پروژه خانه ای مسکونی است با تراس متحرک که به مسیر خورشید واکنش می دهد. خانه شامل دو حجم اصلی می باشد: یک ساختمان دو طبقه که شامل توابع اصلی خانه است و در زاویه ای عمود بر ضلع خیابان قرار گرفته است. حجم دوم نیز یک ساختمان یک طبقه که به موازات جاده بنا شده است.

terasaki house’ in japan by ryue nishizawa

8

این پروژه در حومه شهر توکیو قرار دارد و ویژگی اصلی آن نوع ساختار سقفش می باشد. این طرح که از شرایط منحصر به فرد و مطلوب سایت بهره می برد، شامل یک خانه در یک طبقه به همراه حیاط می باشد. سقف پروژه به شکل نواری دراز در امتداد سایت است که  به سمت شمال و جنوب کشیده شده است. با این حال، به جای قرار دادن یک سقف بزرگ و یکدست، طراحان آن را به صورت منحنی طراحی کرده اند که متفاوت از یک سقف شیب دار است و به سادگی فضای داخلی را محصور می کند. همچنین این نوع طرح با گرفتن نور از طریق دهانه سقف، سایه و نور را در فضاهای داخلی ادغام می کند.

ground house’ in osaka, japan by tomohiro hata

9

این پروژه در حومه شهر Osaka در ژاپن قرار دارد. این ساختمان در پاسخ و واکنش به شلوغی ساختمان های اطراف در این شهر بنا شد. همچنین این ساختمان مسکونی به عناصر سایت مانند جهت باد، زاویه خورشید و محل قرارگیری درختان واکنش نشان می دهد. سیستم ساختاری موجود امکان ایجاد یک طرح با پلان باز و قابل تغییر را فراهم می آورد.

villa RA’ in calabria, italy by MORQ

10

این ویلای مسکونی توسط دفتر معماری ایتالیایی MORQ طراحی شده و در چشم اندازهای مناطق روستایی Calabria قرار دارد. این خانه معاصر ( ولی همچنان با حفظ سنت) یک پیوستگی بصری و حسی میان چشم انداز اطراف و معماری ایجاد می کند تا زیبایی بافت آن را حفظ کند.

 

معماری طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین