کد خبر: 45274 A

ببینید: طراحی هرم علمی با الهام از طبیعت

ببینید: طراحی هرم علمی با الهام از طبیعت

هرم علمی باغ گیاه شناسی دنور با الهام از طبیعت طراحی شده است.

ایران آرت: باغ گیاه شناسی دنور شامل چند استخر در ضلع های جنوبی و غربی، یک آمفی تئاتر در ضلع شمال شرقی، یک آبراه در ضلع شرقی و یک هرم علمی است که به باغ های پیرامون مشرف است. این هرم با هدف خلق احساس تازه طراحی شده است و باید پاسخگوی محیط اطراف باشد. ساختمان هرم به دو قسمت تقسیم شده است و ورودی آن بازدیدکنندگان را از سمت آبراه به داخل ساختمان هدایت میکند.

طرح هرم علمی باغ گیاه شناسی دنور از ساختارهای بیولوژیکی الهام گرفته شده است. این هرم با حرکت پیچشی و پویا این طور به نظر میرسد که از زیر زمین به پوسته فشار آورده است تا بالا بیاید و پدیدار شود. طرح پوشش این ساختمان که آن را از باران و برف و باد حفظ میکند از طبیعت و کندوی زنبور الهام گرفته شده است.

1

به گزارش آبگینه، این هرم باید آثار علمی و مفاهیمی مانند تغییرات آب و هوایی را نمایش بگذارد و کاربران را ترغیب کند تا از دنیای گیاهان بازدید کنند. به همین منظور تیم طراحی پروژه یک هرم چهار وجهی مرسوم را طراحی نکرد و با شکافتن فرم و تغییر در آن توانستند دالان های چرخشی و چشم انداز های زیبا به محیط پیرامون خلق کنند. وجه های این هرم در یک نوار شیشه ای به یکدیگر میرسند که به عنوان نورگیر عمل میکند.

2

پوسته ساختمان هرم علمی باغ گیاه شناسی دنور از چهار لایه تشکیل شده است. لایه اول المان های سازه ای فولادی است که تمام بارهای عمودی و افقی را تحمل میکند و باعث شده است فضای داخلی بدون ستون طراحی شود. لایه دوم پنل های مربعی شکل است که به نصب روکش ساختمان کمک میکند. لایه بعدی یک عایق پیوسته است و لایه نهایی شامل سیستم مانع برودت هوا است که بر روی لایه زیرین نصب شده است.

4

5

 

معماری طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین