کد خبر: 45453 A

طراحی شگفت‌انگیز باغ بازی برای کودکان/ عکس

طراحی شگفت‌انگیز باغ بازی برای کودکان/ عکس

پروژه باغ بازی کودکان یان پاتر که حدود شش هزار و پانصد متر مربع مساحت دارد در مدت سه سال ساخته شد.

ایران آرت: باغ بازی کودکان یان پاتر که در مرکز یادگیری پارک سنتنیال شهر سیدنی در استرالیا قرار دارد، به صورت رسمی در اکتبر سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است. این باغ توسط استودیو طراحی ASPECT و به عنوان محلی برای تجربه و یادگیری برای کودکان دو تا دوازده سال طراحی شده است.

قسمت گیاه شناسی و ماجراجویی باغ بازی کودکان یان پاتر حدود شش هزار و پانصد متر مربع مساحت دارد. مسیرهای پیاده روی مارپیچ شکل این قسمت از میان تپه‌های پوشیده از درخت عبور میکنند. ماجراجویی، کشف کردن و به چالش کشیده شدن از کارهای مورد علاقه کودکان است و این باغ به آن ها اجازه میدهد اطراف درختان بازی کنند و از آن ها بالا بروند، با آب بازی کنند، از روی گودال ها بپرند، از پل معلق عبور کنند، از میان درختان بامبو تونل بزنند و به ماجراجویی و اکتشاف بپردازند.

به گزارش وبسایت آبگینه، پروژه باغ بازی کودکان یان پاتر در مدت سه سال و با حمایت بنیاد یان پاتر، سازمان محیط زیست استرالیا و دولت محلی ساخته شد. باغ کودکان بنیاد یان پاتر که در سال ۲۰۰۶ در باغ گیاهشناسی سلطنتی ملبورن ساخته شد، محبوبیت زیادی میان مردم به دست آورد و این باغ تنها در سال ۲۰۱۶ حدود دویست هزار بازدید کننده را به خود جلب کرده بود.

2

هدف مشترک بنیاد یان پاتر، پارک سنتنیال و استودیو طراحی ASPECT از طراحی این باغ نوآوری و ارتقا تمرکز بر سلامت جامعه و تشویق بچه های فعال و کنجکاو به یادگیری است.

8

ساشا کولز مدیر پروژه استودیو طراحی ASPECT اعتقاد دارد جنگل های بامبو و غارها، احساس پنهان شدن، بازی با آب، احساس غوطه وری، آسایش خاطر و لذت خانه درختی میتواند تجربه یک احساس ترس همراه با لذت و تبدیل شدن به یک موجود زیرزمینی را در اختیار کودکان قرار دهد.

3

4

5

6

7

 

معماری معمار طراحی طراح باغ بازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین