کد خبر: 45675 A

ببینید: بیمارستان متفاوتی که چینی‌ها در آفریقا ساختند

ببینید: بیمارستان متفاوتی که چینی‌ها در آفریقا ساختند

این بیمارستان در زمینی به مساحت هفت کیلومتر مربع در شمال نیامی در نیجر قرار دارد.

ایران آرت: نیجر کشوری در غرب قاره آفریقا است که در سال ۱۹۶۰ از فرانسه اعلام استقلال کرد. بیشتر از هشتاد درصد مساحت این کشور توسط بیابان‌ها پوشیده شده است و آب و هوای آن بسیار گرم و خشک و متوسط درجه حرارت سالانه آن سی و پنج درجه سانتیگراد است. نیامی با جمعیت حدود یک میلیون نفر بزرگترین شهر و پایتخت نیجر و مرکز مدیریتی و اقتصادی و فرهنگی این کشور است. بیمارستان عمومی نیامی با همکاری چینی‌ها و دولت نیجر و با هدف تاسیس یک بیمارستان عمومی در مقیاس بزرگ به منظور بهبود و ارتقا بهداشت و درمان محلی ساخته شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت هفت کیلومتر مربع در شمال نیامی قرار دارد. سالن عمومی این بیمارستان علاوه بر فضای اتصال و تقسیم عموم مردم، به عنوان سرپناه در مواقع ضروری عمل می‌کند. اکثر مردم این کشور مسلمان هستند و به همین دلیل سالن‌های عبادت برای آن ها در این بیمارستان طراحی شده است که می‌تواند به محل استقرار موقت بیماران و همراهان آن ها تبدیل شود.

به گزارش سایت آبگینه، بخش بستری بیماران بیمارستان عمومی نیامی در دو طبقه طراحی شده است. این طبقات توسط رمپ های متوالی و سرپوشیده به یکدیگر متصل هستند که میتواند نیازهای دسترسی را بدون نیاز به آسانسور تامین کند. بخش تکنولوژی پزشکی این بیمارستان در چهار طبقه طراحی شده است و تجهیزات پزشکی و اتاق های عمل در آن قرار دارند.

برای کاهش تبادل انرژی در این بیمارستان بر روی بام ها از عایق های حرارتی استفاده شده است. دیوارهای خارجی دارای بازشوهایی با ابعاد کوچک هستند و برای اجتناب از تابش نور مستقیم خورشید سایه بان های خارجی بر روی آن ها تعبیه شده است که تاثیر قابل توجهی در دمای داخلی دارد.

2

3

4

5

6

 

بیمارستان معماری طراحی طراح معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین