کد خبر: 46249 A

شش فواره سرامیکی از معماران معروف در نمایشگاه لندن/ عکسها

شش فواره سرامیکی از معماران معروف در نمایشگاه لندن/ عکسها

این فواره‌ها که در نمایشگاه کیوسک لندن رونمایی شدند پس از پایان نمایشگاه در خیابان های لندن نصب خواهند شد.

ایران آرت: معماران زاها حدید، معماران هاپکینز، معماران اریک پری، معماری آدام، معماران ویو و آلفرد هال موناگان موریس با شش فواره سرامیکی در نمایشگاه کیوسک لندن حاضر شدند. این نمایشگاه به میزبانی ژورنال آرشیتکت و یک کارخانه سازنده سرامیک ترکی برگزار شد و فواره‌ها پس از پایان نمایشگاه در خیابان های لندن نصب خواهند شد.

به گزارش سایت آبگینه، کیوسک‌ها فواره‌هایی دست ساز بودند که از جنس مرمر یا سرامیک ساخته می‌شدند و آب به‌صورت رایگان بین مردم توزیع می‌کردند. این ساختار ها که هزینه‌ی آن ها را پادشاه ها پرداخت می‌کردند در اواخر قرن هفده در اروپای غربی رایج بودند. اکنون اروپایی ها کیوسک را به عنوان مکانی برای خرید روزنامه و سیگار و کالا هایی از این دست می‌شناسند. جاده نمایشگاه، خیابان سوهو و بانک جنوبی سایت هایی بودند که برای طراحی فواره سرامیکی در نظر گرفته شده بودند.

۱- معماران زاها حدید

1

معماران زاها حدید نشان خواهد داد که چگونه می‌شود فضا هایی متعلق به مردم شهر ساخت. هدف اصلی آن ها از طراحی این ساختار سرامیکی احیای معنای کیوسک ها است که علاوه بر توزیع آب، تاریخ معماری کیوسک را تداعی می‌کند.

۲- معماران هاپکینز

2

نماینده‌ی معماران هاپکینز کار کردن با سرامیک را برای این شرکت یک تفریح جذاب می‌داند. او اعتقاد دارد که فواره سرامیکی طراحی شده توسط آن ها نه تنها آب را بین مردم توزیع می‌کند، بلکه می‌تواند شهروندان را کنار یکدیگر جمع کند و به فضای عمومی هیجان ببخشد.

۳- معماران اریک پری

3

معماران اریک پری هدف اصلی طرح خود را ترکیب یک ساختار یادگار عثمانی با نیاز امروز شهروان تشنه‌ی لندن معرفی کرده است.

۴- معماری آدام

4

مدیر معماری آدام گفته است که این نمایشگاه چشمان او را به روی معماری دنیای سرامیک ها باز کرده است.

۵- معماران ویو

5

نماینده‌ی معماران ویو ادعا کرد که این شرکت در طراحی فواره سرامیکی از سرامیک های استاندارد به جای سرامیک های سفارشی استفاده کرده است. فواره‌ی این شرکت در تعامل با آب خوری های ویکتوریایی خیابان سوهو طراحی شده است و ارتفاع آن بلند در نظر گرفته شده است تا از دوردست ها دیده شود.

۶- آلفرد هال موناگان موریس

6

آلفرد هال موناگان موریس از تاریخ کیوسک در ترکیه برای طراحی فواره سرامیکی الهام گرفته است. در ساخت این فواره از سرامیک ها صنعتی استفاده شده است و آب از درون لوله هایی که زیر پای شهروندان است به صورت رایگان توزیع می‌شود.

 

معماری زاها حدید طراحی معماری مدرن اریک پری فواره سرامیکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین