کد خبر: 46651 A

هفت پروژه درخشان معماری در آلبانی/ عکسها

هفت پروژه درخشان معماری در آلبانی/ عکسها

آلبانیایی‌ها کشور خود را سرزمین عقاب‌ها می‌دانند و معماری این کشور به مناظر آن متصل است

ایران آرت: آلبانی کشوری است در جنوب شرقی قاره اروپا و پایتخت این کشور تیرانا است. از ویژگی‌های قابل توجه آلبانی ، وجود چندین دریاچه مهم در آن است معماری آلبانی با دریا و میراث فرهنگی این کشور گره خورده است. این جمهوری با مرز مونته نگرو ، کوزوو ، مقدونیه شمالی و یونان متصل می شود. با گذشت زمان ، آلبانی شاهد تلاقی تمدن ها و فرهنگ های مختلف بوده است و این تلاقی هر یک از محیط های ساخته شده معاصر در این کشور را شکل داده است.

به گزارش آرل، آلبانیایی ها کشور خود را سرزمین عقاب‌ها می‌دانند به نوبه خود  معماری این کشور به مناظر آن متصل است، از مناطق کوهستانی گرفته تا خط ساحلی ، با شکل دادن به سبک های متنوع ساختمان و تکنیک‌های ساختمانی با الهام از طیف وسیعی از زمینه ها از جمله تأثیرات عثمانی ، ونیزی ، رومی و عربی ترسیم شده است. در سرتاسر کشور ، ساختمانهای تاریخی و سازه های معاصر در کنار هم قرار گرفته‌اند.

در ادامه با نگاهی دقیق‌تر به پروژه های معماری معاصر آلبانی که در ده سال گذشته طراحی شده‌اند همراه باشید...

میدان Skanderbeg توسط 51N4E

2

بازسازی میدان Skanderbeg نتیجه مسابقه بین المللی معماری است که در سال 2008 توسط 51N4E برنده شد. پیشنهاد این مسابقه ، که با همکاری هنرمند آلبانی ، آنری سالا ، طراحی شده است ، میدان مرکزی تیرانا ، یک فضای وسیع ، در یک بافت پیچیده و متراکم شهری می باشد، این سایت هم هسته اصلی پایتخت آلبانی است و هم نمادی برای کل کشور می باشد ، این پروژه یک منطقه عابر پیاده و میدان شهری عمومی نیز تلقی می شود.

نوسازی HQ بانک آلبانی توسط Petreschi Achitects

3

این پروژه نوسازی برای بانک آلبانی شامل کل نوسازی و مرمت بانک مرکزی بوده  است که توسط Vittorio Ballio Morpurgo به صورت یک ساختمان جدید طراحی شده است. این مجموعه شامل موزه جدید Numismatic ، یک سالن کنفرانس جدید برای 150 نفر ، دفاتر ، اتاق جلسات ، یک گالری داخلی ، یک باغ بام و یک پارکینگ چهار طبقه زیرزمینی است.

Tirana Pyramid توسط MVRDV

4

MVRDV چشم انداز خود را برای تبدیل شدن به دوران کمونیست "هرم تیرانا" در آلبانی به مرکز فناوری ، هنر و فرهنگ پرده برداشته است. طبق برنامه ریزی ها ، ساختار متروکه به عنوان یک مرکز آموزش چند منظوره فن آوری برای جوانان تیرانا احیا شده و فضای تاریک موجود به فضایی باز و روشن تبدیل گردیده است.

موزه ملی عکاسی ماروبی توسط کازانووا + معمار هرناندز

5

این موزه با هدف ترویج گفتگویی غنی بین سنت و مدرنیته ، بین گذشته و حال شکل گرفته و میراث سنتی با حفظ هویت تاریخی توسط نقاش ، مجسمه ساز ، عکاس و معمار مشهور آلبانیایی با حفظ خصوصیات مکانی و ساختاری آن بدون هیچگونه تغییر حجم یا پارتیشن داخلی جدید ، تأکید می نماید.

موزه آیکون Korça توسط بولز + ویلسون

6

ساختمان موزه آیکون های Korça در ابتدا ساختاری از ستون ها و صفحات طبقه (meison domino) بود که هنگام فروپاشی کمونیسم در آلبانی ، رها شد پس از آن از شهرداری کورکا خواسته شد تا طراحی نمایشگاه داخلی را برای 300 نماد ارتدوکس طراحی و توسعه دهد.

برج TID توسط 51N4E

7

برج TID فضایی چندگانه است تا ایده شهر را به عنوان یک فضای جمعی در دل و ذهن مردم بازگرداند.

دبستان متوسطه و متوسطه Servete Maçi توسط Studioarch4

8

Servete Maçi یک مدرسه ابتدایی است که در پایتخت آلبانی ، تیرانا واقع شده است. این مدرسه تازه ساخت در یک منطقه بسیار متراکم و مرکزی واقع شده است. این ساختمان از 18 کلاس درس ، 5 آزمایشگاه ، یک سالن بدنسازی ، یک سالن اجتماعات کامل برای 140 نفر ، یک کتابخانه ، 8 فضای جداگانه اختصاص داده شده برای یادگیری سازهای موسیقی و همچنین چندین منطقه اداری تشکیل شده است.

 

معماری آلبانی طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین