کد خبر: 46773 A

ببینید: معروف‌ترین فضای شهری در استانبول

ببینید: معروف‌ترین فضای شهری در استانبول

میدان تکسیم استانبول مهمترین فضای عمومی و یکی از مراکز اصلی شهر استانبول است.

ایران آرت: میدان تقسیم (تکسیم)  در بخش اروپایی شهر استانبول ترکیه واقع شده است و یکی از مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این شهر به‌شمار می‌آید که به خاطر رستوران‌ها، مغازه‌ها و هتل‌های متعددش شناخته شده‌است. این میدان شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین مرکز مدرن شهر استانبول است.

میدان تقسیم یا میدان تکسیم استانبول یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل این شهر نیز هست که تقریباً دسترسی به همه نقاط شهر را برای مسافران و ساکنین شهر فراهم می‌کند؛ همچنین به عنوان مرکز شهر و قطب حمل و نقل بهترین نقطه شروع برای گشت و گذار در شهر تاریخی استانبول است که تعدادی از مراکز دیدنی را نیز در اطراف خود جای داده‌ است.

مهمترین فضاهای عمومی برای شهرهای معاصر میادین هستند و کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند آزادانه در این فضاها گرد هم می آیند و از طریق تعاملات احساس تعلق به شهر در افراد افزایش می یابد بنابراین ، شهرها از طریق حضور میادین معنی پیدا می‌کنند.

7

به گزارش آرل، شهرداری کلانشهر استانبول با هدف تقویت زندگی این شهر و حق زندگی شهری آزاد در استانبول ، روند طراحی مجدد تعدادی از مکانهای مهم عمومی را با مشارکت ساکنان استانبول آغاز کرده است. مسابقات طراحی شهری برای میادین مهم استانبول به ویژه میدان تقسیم نیز پذیرای ایده طرح های نوین است!

شهرداری استانبول از طریق سلسله رویدادهایی مانند کارگاه های آموزشی ، تابلوها ، نمایشگاه ها و کمپین هایی با شعارهای "نظر خود را به من بگو" و "بخشی از شهر باش" محیطی برای مشارکت همگان ایجاد کرده‌اند.

2

یکی از این طرح‌ها در راستای همگرایی و تعاملات، طراحی غرفه آمفی تئاتر است که از دو بال تشکیل شده است که از طریق پلکانی در دو طرف به مربع متصل می شوند و  بستر فعالیتی ایجاد میکنند که توسط دو تریبون احاطه شده است. پله ها از ماژول های چوبی ساخته شده است که بر روی سازه فولادی قرار می‌گیرند.

این آمفی تئاتر شهری با مساحت 180m2 میزبان مراسم هایی چون رقص ، تئاتر ، موسیقی است و مهمتر از همه ، در رقابت های طراحی شهری این غرفه می تواند به مکانی برای بحث و گفتگو درباره ایده های جدید شهر تبدیل شود. در زیر سالن آمفی تئاتر یک فضای نمایشگاهی ایجاد شده که شامل پوسترهایی از تاریخچه میدان تقسیم است.

5

این غرفه نه تنها به ساکنان استانبول از میدان تقسیم خدمت می‌کند ، بلکه میتواند به مکان‌ها و میادین دیگر نیز منتقل می شود. این آمفی تئاتر شهری به عنوان سکوی مشارکت در مسابقات طراحی شهری ادامه خواهد داد و پس از طی مراحل کامل ، در یک پارک منتخب  در استانبول قرار می‌گیرد.

4

 

طراحی استانبول میدان تقسیم میدان تکسیم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین