کد خبر: 47801 A

ببینید: طراحی جالب ساختمان معکب نارنجی در فرانسه

ببینید: طراحی جالب ساختمان معکب نارنجی در فرانسه

ساختمان شش طبقه مکعب نارنجی که پیشتر به عنوان انبار مورد استفاده قرار می‌گرفت، به یک اسکله بر روی رود رون تبدیل شده است.

ایران آرت: لیون یک شهر تاریخی و سومین شهر بزرگ فرانسه است که در کرانه رود رون قرار دارد و از مراکز اقتصادی و صنعتی این کشور به شمار می‌رود.

ساختمان شش طبقه مکعب نارنجی که پیشتر به عنوان انبار و فعالیت های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، توسط گروه معماری فرانسوی ژاکوب و مکفارلن به یک اسکله بر روی رود رون تبدیل شده است که چشم انداز زیبایی را به سمت طبیعت اطراف خلق میکند و فعالیت های فرهنگی و اداری را در کنار یکدیگر قرار داده است.

به گزارش سایت آبگینه، این پروژه با زیر بنای حدود ۶۳۰۰ مترمربع و در شش طبقه طراحی شده است و ساخت آن در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید. طبقات پایین این مکعب به کاربری های فرهنگی اختصاص دارد و طبقات بالا دفاتر اداری هستند. دو حفره بزرگ بر روی این مکعب جلب توجه میکنند؛ حفره کوچکتر محل ورود به ساختمان است و بازدیدکنندگان را به داخل و بر روی پشت بام ساختمان هدایت میکند و حفره بزرگتر فضایی را برای ایجاد بالکن در طبقات ایجاد کرده است.

2

ژاکوب و مکفارلن اعتقاد دارند که این حفره ها باعث ایجاد تعامل میان فضای داخلی ساختمان و رودخانه کناری این مجموعه از نظر تامین نور و چشم انداز شده است و کارمندان میتوانند در بالکنی که توسط حفره بزرگتر شکل گرفته است، استراحت کنند و از منظره اطراف لذت ببرند.

3

نمای این مکعب به منظور تامین روشنایی طبیعی و تهویه هوا حفره های کوچک و بزرگ زیادی دارد که با الگویی نامنظم پخش شده اند. رنگ نارنجی این مکعب نیز یادآور کاربری صنعتی پیشین ساختمان و در هماهنگی با منطقه صنعتی بندر لیون انتخاب شده است. گروه معماری این پروژه در مورد انتخاب رنگ گفته است که از همان ابتدا متوجه تاثیر تغییر محیط توسط رنگ برای این منطقه بودند و با این انتخاب توانستند انرژی جدیدی را به منطقه افسرده شهر تزریق کنند.

4

5

6

 

معماری ساختمان طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین