کد خبر: 47907 A

ابتکار معماران برای محافظت از دیواره‌های ساحلی در برابر امواج آب/ عکس

ابتکار معماران برای محافظت از دیواره‌های ساحلی در برابر امواج آب/ عکس

دیواره‌ های ساحلی در صورت حرکت موج‌ های بزرگ و مرتفع آب نمی‌‌توانند به خوبی در برابر آن‌ها مقاومت کنند، اما یک سیستم جدید می‌تواند این مشکل را حل کند.

ایران آرت: دیوار‌های ساحلی در شهرهای ساحلی، تا حدی در برابر امواج آب مقاوم هستند و نمی‌‌توانند موج‌‌های شدید را دفع کنند! همین چالش موجب اختراع تازه‌ای شده است.

دیواره‌ های ساحلی در صورت حرکت موج‌ های بزرگ و مرتفع آب نمی‌ توانند به خوبی در برابر آن ها مقاومت کنند. از سوی دیگر این دیواره‌ ها دسترسی به آب دریا را برای استفاده ی مردم در شرایط آرامش محدود می‌ کنند. اما یک سیستم جدید می‌ تواند این مشکل را حل کند! این سیستم نوعی دیواره مسقف با پایه‌ هابی متعدد است که در صورت عادی بودن شرایط، به شکل سایبان در برابر دریا نصب می‌ شود و در صورت توفانی شدن دریا، قابلیت کج شدن دارد و سقف آن با چرخش در برابر موج دریا قرار می گیرد و از وارد آمدن خسارت به ساحل جلوگیری می‌ کند!

به گزارش سایت آبگینه، این سازه توسط محققان دانشگاه پرینستون طراحی شده است و در شرایطی که هوا عادی باشد، در قالب چترهایی به شکل سایبان، آسایش مسافران و گردشگران را تامین می‌ کند. قطر هر یک از این چترها پس از باز شدن به ۸ متر می‌ رسد و جنس آن از سیمان تقویت شده با ضخامت ۱۰۲ میلی متر است. ارتفاع هر یک از ستون‌ های این سازه نیز به د۱۰ متر و مساحت آن ها به ۱۲۹ سانتی متر مربع می‌ رسد.

1

براساس برآوردها در صورت وقوع توفان و کج شدن دیواره این سازه در برابر آب، امکان مقاومت آن در برابر موج‌ هایی با ارتفاع هشت متر نیز وجود خواهد داشت! در انتها لازم به بیان است از سازه یاد شده می‌ توان برای جمع‌ آوری آب باران و همچنین نصب سلول‌ های خورشیدی نیز استفاده کرد.

2

معماری طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین