کد خبر: 48012 A

طراحی جالب مبدل انرژی خورشید/ عکس

طراحی جالب مبدل انرژی خورشید/ عکس

ساختار Smartflower شامل ۱۲ گلبرگ با ۱۸ مترمربع فضا است و ۲٫۵ کیلووات برق تولید می‌‌کند.

ایران آرت: شرایط زندگی بر روی کره زمین به شدت متاثر از تغییرات اقلیمی و محیطی بوده است. مطرح بودن مسائل توسعه پایدار ، گرمایش جهانی (ذوب شدن یخچال های طبیعی و بالا آمدن تراز آب های آزاد زمین، اسیدی شدن آب اقیانوس ها و…) و تصویب قوانین سختگیرانه زیست محیطی و همچنین رو به اتمام بودن منابع سوخت های فسیلی، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی را در کشورهای صنعتی بیش از پیش حائز اهمیت کرده است.

انرژی حاصل از خورشید به عنوان منبعی رایگان، در دسترس، فراوان، پاک و پایدار و مهم تر از همه، منبع اصلی تمامی انرژی‌ های موجود در زمین می‌تواند به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم به اشکال دیگر انرژی تبدیل شود! برای نمونه از این انرژی می‌ توان برای تولید انرژی الکتریسیته، استفاده دینامیکی، ایجاد گرمایش در محوطه‌‌ها و ساختمان‌ ها، خشک‌ کردن تولیدات کشاورزی و… استفاده کرد. از این‌ رو استفاده از مبد‌لهای مختلف رشد چشمگیری داشته است.

1

به گزارش آبگینه، یکی از این موارد Smartflower نام دارد! جالب است بدانید نام این مبدل انرژی خورشیدی، به‌ سبب طراحی متفاوت آن می باشد؛ چرا که سلول‌ های خورشیدی بر روی گلبرگ‌ های این سازه قرار گرفته‌ اند! گلبرگ هایی که در ابتدای هر روز باز می‌ شوند و مانند یک گل به نظر می‌ رسند! پس از غروب آفتاب، گلبرگ‌ های Smartflower جمع می‌ شوند و سپس به‌ طور خودکار تمیز می‌‌شوند.

علاوه بر سلول‌ های خورشیدی، سیستم Smartflower حاوی ردیاب دو محوره ای نیز است که باعث می‌ شود گلبرگ‌ های آن در طول روز، خورشید را در سراسر آسمان دنبال کنند! به لطف این قابلیت ردیابی، Smartflower می‌تواند به میزان ۴۰ درصد بیشتر از یک سیستم پنل خورشیدی روی بام خانه، انرژی تولید کند.

2

ساختار Smartflower شامل ۱۲ گلبرگ با ۱۸ مترمربع فضا می باشد و ۲٫۵ کیلووات برق تولید می‌ کند. هزینه نصب این مبدل انرژی ۲۵ هزار دلار است

 

معماری طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین