کد خبر: 48157 A

ببینید: طراحی شگفت‌انگیز مهد کودک گانگجاو در چین

ببینید: طراحی شگفت‌انگیز مهد کودک گانگجاو در چین

هدف اصلی از طراحی این مهد کودک ایجاد یک فضای چند منظوره است که در آن معلمان و دانش آموزان بتوانند با یکدیگر بازی و زندگی کنند و بیاموزند.

ایران آرت: طراحی مهد کودک یونسیائو در شهر گانگجاو چین در زمینی به مساحت ۴۷۰ مترمربع و توسط معماران پاندا انجام گرفته است. این مهد کودک در یک مجتمع تجاری در مرکز شهر قرار دارد که از موقعیت حمل و نقل مناسبی نیز برخوردار است.

هدف اصلی از طراحی این مهد کودک ایجاد یک فضای چند منظوره است که در آن معلمان و دانش آموزان بتوانند با یکدیگر بازی و زندگی کنند و بیاموزند. یکی از مشکلات نظام آموزشی شهرهای پرجمعیت این کشور یکنواخت بودن روش های آموزش است که به دلیل ضعف امکانات و تعداد کم معلم های جوان پدید آمده است.

به گزارش سایت آبگینه، در این مهد کودک الگوی سابق که معلم ها کلاس را اداره می کنند، تغییر پیدا کرده است و کلاس توسط دانش‌آموزان مدیریت می‌شود و معلم به عنوان راهنمای آن ها کار می کند.

1

ده استوانه با ابعاد متفاوت در فضای این مهد کودک پراکنده هستند. این استوانه ها تداعی گر قارچ های پراکنده در جنگل هستند که به دانش آموزان اجازه می دهند در میان آن ها بازی کنند و به آن ها کمک می کنند تا بتوانند توانایی های خود را در کشف فضاهای خلاقانه افزایش دهند و استعدادهای خود را پرورش دهند.

2

آن‌ها با راه رفتن درون استوانه های شفاف می توانند فضاهای اطراف را از زاویه های متفاوت تماشا کنند که باعث می شود تجربه فضایی آن ها بهبود یابد. قفسه کتاب ها به دلیل ارتباط آسان معلم ها و دانش آموزان با کتاب ها در مسیرهای رفت و آمد قرار گرفته اند. سرسره ها و استخرهای توپ نیز از دیگر فضاهای مورد علاقه همیشگی دانش آموزان است.

3

استوانه ها به تیم طراحی پروژه نیز کمک کرده اند تا فضاهای عمودی و افقی را با بازده بیشتری برنامه ریزی کنند و بتوانند به نیازهای کاربران به صورت مناسب پاسخ دهند.

5

 

معماری طراحی داخلی طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین