کد خبر: 48750 A

ببینید: طراحی منحصربه‌فرد مرکز نمایشگاهی اوتوگ در چین

ببینید: طراحی منحصربه‌فرد مرکز نمایشگاهی اوتوگ در چین

مرکز نمایشگاهی اوتوگ در زمینی به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع و توسط گروه معماری KUANLU طراحی شده است.

ایران آرت: شهر جدید اوتوگ یکی از شهرهای اوردوس چین است که در مغولستان داخلی قرار دارد. مرکز نمایشگاهی اوتوگ در چمنزارهای وسیع این شهر واقع شده است و از چهار بخش اصلی تاریخی، فرهنگی، صنعتی و پلان‌های شهری تشکیل شده است. این پروژه با هدف ایجاد مکانی به یاد ماندنی برای آینده شهر تازه تاسیس اوتوگ طراحی شده است.

مرکز نمایشگاهی اوتوگ در زمینی به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع و توسط گروه معماری KUANLU طراحی شده است. وظیفه اصلی آن‌ها در این پروژه علاوه بر ایجاد مکانی خارق العاده برای شهر، طراحی برای مردم بود.

آن‌ها از فرهنگ و نمادهای بومی منطقه در طراحی این مرکز استفاده کرده‌اند. برای مثال، عقاب به عنوان نماد استان مغولستان شناخته می‌شود و به همین دلیل نمای اصلی و رو به خیابان به شکل عقاب طراحی شده است. در طراحی سقف مجموعه نیز از چشم اندازهای گیاهی و سنگی منطقه الهام گرفته شده است.

EAGLE-LANDMARK-CITIZEN-CENTER-OF-OTOG-BY-KUANLU-ARCHITECTS-3-768x384

به گزارش سایت آبگینه، این مرکز به صورتی طراحی شده است که امکان قدم زدن در فضاهای داخلی تا فضاهای خارجی و از کف تا پشت بام را برای کاربران فراهم کرده است و مردم می توانند در هر جایی از مجموعه قدم بزنند. بام مرکز نمایشگاهی اوتوگ با ترکیب چمن و سنگ طراحی شده است و میان پله ها شکافی به عنوان نورگیر وجود دارد که نور را به فضای داخلی می رساند. نورگیرها به صورتی منحنی طراحی شده اند و باعث می شوند سقف مانند گنبد آسمان به نظر برسد.

EAGLE-LANDMARK-CITIZEN-CENTER-OF-OTOG-BY-KUANLU-ARCHITECTS-6-768x384

گروه معماری KUANLU اعتقاد دارد که آن‌ها به اندازه ای بخش های متعدد این مرکز را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند که درک آن فراتر از عقل و منطق است و نمی توان میان ارتباط فرم و عملکرد صحبت کرد.

EAGLE-LANDMARK-CITIZEN-CENTER-OF-OTOG-BY-KUANLU-ARCHITECTS-7-768x505

 

معماری معمار طراحی طراح داخلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین