کد خبر: 49252 A

ببینید: طراحی متفاوت کافه Masa در کلمبیا

ببینید: طراحی متفاوت کافه Masa در کلمبیا

این دومین و بزرگ‌ترین فضایی است که استودیوی معماری Cadena برای برند غذایی Masa طراحی کرده است.

ایران آرت: استودیوی معماری آمریکایی Cadena (مستقر در شهر نیویورک) در سال ۲۰۱۸ میلادی، کافه نان جدیدی را در یک محله مسکونی در شمال شهر بوگوتا پایتخت کشور کلمبیا برای برند غذایی Masa طراحی کرد.

این دومین و بزرگ‌ترین فضایی است که استودیوی معماری Cadena برای برند غذایی Masa طراحی کرده است؛ اولین تجربه مربوط است به سال ۲۰۱۴ میلادی و طراحی داخلی یک کافه کوچک‌تر.

این پروژه ۷۵۰۰ فوت مربع به صورت حجم هایی مجزا اما در عین حال بهم پیوسته است. کافه نان برند Masa با پنجره های مثلثی شکل خود که نمای آن را از نمای ساختمان های مجاور، متمایز کرده است، شناخته می شود! پنجره هایی که شاخصه اصلی آن به شمار می آیند. فضای داخلی این کافه نان شامل یک فضای ورودی مرکزی، فضای برای صرف غذا، فضایی برای سفارش و همچنین فضای آشپزخانه و پخت نان می‌باشد.

2

به گزارش سایت آبگینه، بنجامین کادنا بنیانگذار و معمار مسئول استودیوی معماری آمریکایی Cadena درباره طراحی این پروژه چنین می گوید: "ایده ی ما در طراحی این پروژه، این بود که تمام فضاها به هم متصل باشند! اما در عین حال برای رعایت حریم شخصی فضاها و کاراکتر اختصاصی هر یک، تکه تکه شدند. البته تفکیک فضاها به نحوی صورت گرفته است که صمیمیت میان بخش های مختلف کافه حفظ شود! در هر فضایی از این کافه نان ممکن است شما چیزهایی را ببینید و یا احساس کنید که متعلق به فضای مجاور است! اما بدون ایجاد مزاحمت و درگیری! این پروژه چنین امکانی را به شما امکان می دهد تا با آزادی اختیار در آن حرکت کنید."

3

اما درباره پنجره های طراحی شده در این پروژه، بد نیست بدانید شکل متفاوت این بازشوها و کاهش متراژ در قسمت بالایی آن ها، سبب کاهش استفاده از شیشه و اتصال آن به زمین شده است! این طراحی، امکان ارتباط و تعامل گسترده تری را میان فضای داخل و خارج فراهم آورده است. Benjamin Cadena، بنیانگذار و معمار مسئول استودیوی معماری آمریکایی Cadena در این باره می گوید: ” طراحی و بهره گیری از پنجره های مثلثی شکل، دید وسیع تری را نسبت به خیابان مجاور می گشاید و فردی که در حال گذران وقت در این کافه نان است، می تواند زندگی خارج از این کافه را نیز مشاهده نماید! علاوه بر این، روند زندگی درون کافه نیز برای افراد در حال عبور، نمایان است! “

4

استفاده از دیوارهای بتنی و همچنین کاشی‌های بزرگ و تراشیده شده در کف، از دیگر ویژگی های طراحی داخلی این پروژه است.

6

معماری کافه طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین