کد خبر: 49550 A

ببینید: طراحی شگفت‌انگیز آپارتمان بر اساس آثار هنری

ببینید: طراحی شگفت‌انگیز آپارتمان بر اساس آثار هنری

پیت موندریان که این منزل مسکونی با الهام از آثار او طراحی شده است، نقاش مشهور هلندی بود که می‌خواست تصاویر خود را از ساده‌ترین عناصر بسازد: خطوط مستقیم و رنگ‌های خاص.

ایران آرت: معمار روس، طراحی جدیدترین پروژه مسکونی خود را در شهر مسکو و در کشور روسیه براساس آثار هنری پیت موندریان به انجام رساند. معمار در این پروژه، از یک رنگ بندی غیرمعمول و غیر رایج (از طریق بکارگیری رنگ های روشن و همچنین فرم های مینیمالیستی) برای طراحی داخلی بهره گرفته است.

رستم اورازمتوف، معمار روس این واحد مسکونی را برای یک زوج جوان که صاحب یک کودک می‌باشند، به صورت پلان باز طراحی نموده است. درباره اصطلاح پلان باز بد نیست بدانید پلان آزاد یکی از پیشنهادهای لوکوربوزیه، معمار و شهرساز سویسی بود. وی در اوایل سال‌ ۱۹۲۶ میلادی، پیشنهادهای را جدیدی برای طراحی معماری ارائه داد.

استفاده از پلان آزاد، یک اصطلاح کلی مورد استفاده برای طراحی معماری داخلی است. طراحی با پلان ‌هایی که در آن فضاها به صورت باز و بزرگ دیده می‌ شوند و حداقل کوچک سازی و محدود کردن در آن اتفاق می‌ افتد! در مورد این ایده نوین طراحی جالب است بدانید طراحی در فرم پلان آزاد، یعنی رهایی از هر نوع محدودیت در انقباض و انبساط افقی پلان و امکان ایجاد یک ساختار با ارزش برابر در تمام محیط!

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی براساس آثار هنری پیت موندریان


طراحی داخلی آپارتمان مسکونی براساس آثار هنری پیت موندریان


به گزارش وبسایت آبگینه، در این پروژه ۷۳ متر مربعی، اتاق نشیمن، آشپزخانه ، راهرو و اتاق خواب با بهره گیری از یک فضای باز و مجزا تشکیل یافته است؛ البته اتاق خواب در این پروژه توسط پارتیشن های شیشه ای جدا شده است. سبک  طراحی داخلی برگرفته از اندیشه های مکتب باوهاوس (نام یک مکتب معماری که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده ‌است) و همچنین هنر آوانگارد قرن بیستم ومتاثر از آثار می پیت موندریان باشد.
 

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی براساس آثار هنری پیت موندریان


طراحی داخلی آپارتمان مسکونی براساس آثار هنری پیت موندریان

تمام فضاهای کاربردی در این پروژه، دارای یک رنگ خاص و ایده آل می باشد! برای نمونه اتاق خواب این پروژه با بهره گیری از رنگ و گرافیک خاص، دارای کاراکتری مختص به خود است. در این روش از طراحی، عناصر کانونی در آپارتمان، مورد تاکید قرار می گیرد! اتاق خواب در این پروژه به رنگ زرد طراحی شده است؛ البته این رنگ برای فضاهای خصوصی، غیر معمول می باشد. معمار پروژه درباره علت استفاده از رنگ زرد در فضای خصوصی، بر این باور است که با توجه به هوای غالیا ابری شهر مسکو، انتخاب این رنگ به روشنایی فضای داخلی کمک شایانی می کند!

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی براساس آثار هنری پیت موندریان

لازم به بیان است در این پروژه، هر کاربری در فضای داخلی بر اساس نیاز مالک آپارتمان طراحی شده است. چراغ ها با استفاده از پروفیل های LED تاحد امکان مخفی شده اند. هر فضا به گونه ای طراحی شده است که دارای چندین حالت نورپردازی است! بنابرین می توان براساس نیاز، شدت نور را کنترل کرد.

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی براساس آثار هنری پیت موندریان


توضیحات

درباره پیت موندریان بد نیست بدانید این نقاش هلندی در تلاش بود تا آثار خود را از ساده‌ ترین عناصر بسازد. ترکیبی از خطوط مستقیم و رنگ ‌های خاص. او به دنبال گونه ‌ای از نقاشی بر پایه ی وضوح و انضباط بود که به شکلی قوانین علمی یا ریاضی جهان را نشان دهد! پیت موندریان بسیار تحت تاثیر کوبیسم قرار گرفته بود و تابلوهایی در این راستا نیز آفرید.

این آثار در پاییز سال ۱۹۱۱ میلادی در شهر آمستردام به نمایش گذاشته شدند. بعد از این نمایشگاه، او آمستردام را به مقصد پاریس ترک کرد. پیت موندریان تابلوهای خود را در چند مرحله تکمیل می کرد و به پایان می ‌رساند، او ابتدا عناصر را به سطوح غیر هم فرم تجزیه می کرد و سپس با تفکیک رنگ ها، مرحله به مرحله پیش می‌رفت.

تابلو نقاشی طرح چهارخونه 3 | گالری لیلیت
اثری از پیت موندریان

معماری معمار طراحی پیت موندریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین