کد خبر: 51482 A

طولانی‌‎ترین پل شیشه‌ای جهان افتتاح شد/ عکس

طولانی‌‎ترین پل شیشه‌ای جهان افتتاح شد/ عکس

طولانی‌ترین پل شیشه‌ای دنیا حتی به عنوان سکوی برگزاری فشن‌شوها هم می‌تواند استفاده شود.

ایران آرت: یک پل جدید تمام شیشه ای در چین ساخته شده که به روی مردم گشوده شده است. این شگفتی معماری هفته گذشته در منطقه خوش منظره هوانگچوان در شهر لیانژوی چین افتتاح شد. گرچه رسانه‌های چین می‌گویند نزدیک به ۲ هزار پل شیشه ای در این کشور وجود دارد، اما این پل جدید رکورد جهانی گینس در بخش طولانی ترین پل شیشه ای دنیا را شکسته است.

طبق اعلام رسانه های چین، این سازه ی جاه طلبانه که بر روی رودخانه ی لیان جیانگ ساخته شده است، می تواند همزمان ۵۰۰ نفر را بر روی خود نگه دارد. به علاوه، از این پل تمام شیشه ای می توان به عنوان محلی برای اجرای ورزش های ماجراجویانه مثل بانجی جامپینگ و زیپ لاین استفاده کرد. طولانی‌ترین پل شیشه‌ای دنیا حتی به عنوان سکوی برگزاری فشن‌شوها هم می‌تواند استفاده شود.



به گزارش روزیاتو، مراسم افتتاح این پل روز ۱۸ جولای با حضور نمایندگانی از سوی گینس برگزار شد که عنوان طولانی ترین پل شیشه ای دنیا با ۵۲۶/۱۴ متر را اعطا کردند. به گفته ی رسانه های چین، این سازه که ۴ عرشه ی دیده بانی در وسط آن وجود دارد، تمام آن از شیشه ی چند لایه به ضخامت ۴/۵ سانتیمتر و شفافیت ۹۹/۱۵ درصد ساخته شده، که در نهایت یک دید کامل از منظره ی دره و رودخانه ای که در پایین قرار دارند به دست می دهد.

طبق گفته های رسانه های چین، ساخت این پل ۳ سال زمان برد و نزدیک به ۳۰۰ میلیون یوان چین (معادل حدود ۴۳ میلیون دلار) برای مقامات این کشور هزینه برداشت. کار ساخت این پل با رتبه ی کیفی ۴A در ماه ژانویه ی سال جاری میلادی به پایان رسید که دومین رتبه ی بالای کیفی تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین است. این پل جدید رکورد پل شیشه ای دره هونگیا در استان هوبئی چین با ۴۸۸ متر طول را شکست.


معماری طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین