کد خبر: 51536 A

ببینید: جدیدترین فروشگاه اپل در پکن/ طراحی زیبای فاستر و شرکا

ببینید: جدیدترین فروشگاه اپل در پکن/ طراحی زیبای فاستر و شرکا

در فروشگاه اپل سانلیتون همه چیز باز است و از نظر بصری، حجمی و استعاری این فروشگاه مکانی عالی است که فضای داخل و خارج را به هم مرتبط می‌سازد.

ایران آرت: سانلیتون یک محله شهری پر جنب و جوش در پکن است، از این رو طراحی فروشگاه اپل سانلیتون به دنبال ایجاد گفتگویی جدید با خیابان ها و پیاده روهای اطراف در آن طراحی و اجرا شده است این فروشگاه به میدان بزرگ شهر گشوده می گردد که در واقع  نقطه تمرکز اجتماعی موثری برای منطقه محسوب می شود.طراحی این فروشگاه منحصر به فرد نتیجه همکاری نزدیک تیم های اپل و تیم های مهندسی Foster + Partners است.

طبق گفته Stefan Behling، سرپرست استودیو فاستر، در فروشگاه اپل سانلیتون همه چیز باز و دعوت‌کننده است و از نظر بصری ، حجمی و استعاری این فروشگاه مکانی عالی است که فضای داخل و خارج را به هم مرتبط می‌سازد.

به گزارش آرل، با تکیه بر انرژی پر جنب و جوش منطقه، اپل سانلیتون دارای یک حجم ساختمانی متخلخل است که به هر چهار طرف باز می شود و به سیرکولاسیون فضایی چند لایه متصل می گردد. نمای اصلی روبروی میدان مرکزی قرار گرفته  و نور طبیعی خوبی را وارد فضا می نماید دو راه پله سنگی در هر دو طرف فروشگاه وجود دارد که منتهی به سطح فوقانی می شود طرح نما با طرح گیاه و درختان نور را به فضا می کشاند و مرز بین داخل و خارج را خنثی می کند. سالن اصلی، یک پس زمینه متحرک به فضا را تشکیل می دهد ، که  به نحوی یکپارچه میدان، یک گالری باز ومکانی پر جنب و جوش در خارج پله ها را ایجاد می نماید.

طراحی فروشگاه اپل2020/ Foster + Partners

این فروشگاه توسط سقفی بزرگ و سرپوشیده احاطه شده که ساختمان را از باران و آفتاب شدید تابستانی محافظت می کند. فضای 390 متر مربعی از پنل های فتوولتائیک یکپارچه در بام ، انرژی فروشگاه را تامین می کند در واقع این پنل های یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی می‌باشند که در این روش با بکارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود. سلول‌های خورشیدی از نوع نیمه رسانا می‌باشند که از سیلیسیوم یعنی دومین عنصر فراوان پوسته زمین ساخته می‌شوند. وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتائیک می‌تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل بروز کرده و این امر موجب جاری شدن جریان بین آن‌ها می‌گردد. می‌توان فتوولتائیک را در دسته فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر  قرار داد همچنین این پروژه سیستم یکپارچه سقف ، تهویه ، سرمایش ، تجهیزات ضد حریق و تجهیزات روشنایی را در خود جای می دهد و اقدامات بیشتری را در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی شامل طراحی پیشرفته نما ، تهویه مطبوع بهینه و سیستم های روشنایی کارآمد ایجاد کرده است.

طراحی فروشگاه اپل2020/ Foster + Partners

همچنین اپل سانلیتون دارای یک سیستم ساختاری منحصر به فرد است که برای اولین بار در چین مورد استفاده قرار گرفته است طراحی یک قاب مخصوص خرپایی که ضمن مقاومت در برابر نیروهای لرزه ای ، فضای بزرگ و عاری از ستون نیز ایجاد کرده است.

طراحی فروشگاه اپل2020/ Foster + Partners

 

معماری طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین