کد خبر: 51673 A

ببینید: معماری شاهکار موزه سالوادور دالی

ببینید: معماری شاهکار موزه سالوادور دالی

مجموعه هنری که در این موزه نگهداری می‌شوند و همچنین معماری منحصربفرد آن، موزه سالوادور دالی را به یکی از اماکن فرهنگی محبوب جهان تبدیل کرده است.

ایران آرت: موزه گالری "دالی" که به نگهداری آثار این نقاش نامدار اسپانیایی تعلق دارد، به عنوان مهم‌ترین مجموعه انحصاری آثار یک هنرمند در جهان شناخته می‌شود. مجموعه ای هنری که به واسطه معماری منحصر به فردش مورد تحسین قرار گرفته و برگرفته از کاوش در ذهن "سالوادور دالی" است.

به گزارش ایسنا، موزه "دالی" گالری ای با حدود ۱۰۰ تابلو نقاشی اصل از این هنرمند است. در این محل همچنین هفت شاهکار "دالی" که یک سال زمان صرف خلق آن‌ها شده است نگهداری می‌شوند.

مجموعه هنری که در این موزه نگهداری می‌شوند و همچنین معماری منحصربفرد این مکان که در حقیقت کاوشی در ذهن "سالوادور دالی" است، این موزه را به یکی از اماکن فرهنگی محبوب جهان تبدیل کرده است.

معماری این گالری که در ایالت فلوریدای آمریکا واقع شده است، چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر کاربردی یک شاهکار محسوب می‎‌شود. با اینکه توفان به ندرت در این ایالت اتفاق می‌افتد اما طراحی این بنا به نحوی صورت گرفته تا به رغم نمای شیشه‌ای آن، در مقابل چنین رویدادهایی مقاوم باشد.

طراحی ساختمان این گالری به گونه‌ای است که نور با گذر از پوسته مدرن بنا وارد فضای داخلی ساختمان می‌شود و بازدیدکنندگان را حتی پیش از ورود به بنا مسحور خود می‌کند.

این مکان علاوه بر اینکه خانه آثار "دالی" است، در حقیقت نمایشی از طرز فکر و ذهن این هنرمند نیز هست.

"سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دوفک" نام کامل نقاش و هنرمند معروف اسپانیایی است که در سال ۱۹۰۴ در شهر کوچکی در شمال اسپانیا زاده شد.

معروف‌ترین اثر "سالوادور دالی" که یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم بود، "تداوم حافظه" نام دارد که در سال ۱۹۳۱ خلق شد.


"تداوم حافظه" اثر "سالوادور دالی"

"سالوادور دالی" همچنین در عرصه‌ عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی هم فعالیت داشت. او با "آلفرد هیچکاک" در ساخت فیلم "طلسم شده" (۱۹۴۵) همکاری داشت. "دالی" که از نقاشان سبک سورئالیسم اسپانیا محسوب می‌شود، در ۲۳ ژانویه سال ۱۹۸۹ در اثر سکته‌ قلبی درگذشت و همان‌طور که تقاضا کرده بود، در نزدیکی موزه‌ "دالی" به خاک سپرده شد.

 

معماری سالوادور دالی موزه سالوادور دالی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین