کد خبر: 54250 A

ببینید: آسمانخراشی که باد را گیج می‌کند

ببینید: آسمانخراشی که باد را گیج می‌کند

این آسمانخراش مسکونی با ارتفاع 400 متر داری شکل قوس‌دار متمایزی است که به گفته معمارانش برای "گیج کردن باد" طراحی شده است.

ایران آرت: شرکت معماری آدریان اسمیت و گوردون گیل طرح‌ها برای "برج ایمپریال" که بلندترین ساختمان بمبئی و یقینا یکی از باریک‌ترین آسمانخراش‌های جهان است را منتشر کرده‌اند.

این آسمانخراش مسکونی 116 طبقه‌ای با ارتفاع 400 متر داری شکل قوس‌دار متمایزی است که به گفته معمارانش برای "گیج کردن باد" طراحی شده است.

این بنای 76722 متر مربعی فضا برای 132 آپارتمان با متراژ متغیر از 195 تا 1115 متر را فراهم می‌کند. بزرگترین این آپارتمان‌ها دو طبقه کامل برج را اشغال خواهند کرد. بالاترین واحدها چشم‌انداز دریا را هم خواهند داشت.

توانایی این برج برای ایستادگی در برابر باد بوسیله "باغچه‌های آسمانی" تقویت شده است که طوری طراحی شده‌اند که جریان بادی را به دور برج می‌چرخد را فروبنشانند.

2

از ویژگی‌های دوستدار زیست‌محیطی این برج می‌توان به گردآوری آب باران، بازیابی آب خاکستری (پساب حاصل از ظرفشویی، لباسشویی و حمام به جز توآلت)، روکش‌دار کردن نمای خارجی برای محدود کردن جذب گرمای خورشیدی است و از همه مهمتر اینکه آشپزخانه‌ها و حمام‌های این برج را می‌توان به صورت پیش‌ساخته در یک کارخانه محلی تولید کرد.

3

4

 

 

 

برج معماری معماری مدرن آسمانخراش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین