کد خبر: 54519 A

ببینید: طراحی زیبای کافه با الهام از فیلم هتل بوداپست

ببینید: طراحی زیبای کافه با الهام از فیلم هتل بوداپست

دیدگاه بصری وس اندرسون، فیلمساز مشهوردر فیلم "هتل بزرگ بوداپست" الهام بخش طراحی داخلی کافه بوداپست در چنگدو چین بوده است.

ایران آرت: طراحی فضا بر ایجاد یک فضای به یاد ماندنی و جادویی متمرکز است تا به یک مقصد دعوت‌کننده با شخصیتی جالب، جذاب و بین المللی تبدیل شود.

این روزها نمی‌توان تاثیر سورئالیسم (Surrealism) را در سینما منکر شد.سورئالیسم سینمایی از هنر نقاشی و ادبیات ریشه می ‌گیرد و به همین دلیل با تصاویر عجیب، رمزآلود، اتفاقات ناممکن به نمایش در می‌آید.

 مهمترین شاخصه فیلم سبک بصری است که وس اندرسون پیشگام آن بوده است؛ فیلمهایی که خود مثل یک پالت مشخص رنگ آمیزی تابلو انتخاب می شوند و وجود تقارن در فضاهای حاکم بر فیلم کاملاً به چشم می خورد و پرسپکتیوهایی که در عین شلوغی چشم مخاطب را به سمت و سویی که هدف کارگردان است، می کشد.

کافه بوداپست دقیقاً مانند فیلم هتل افسانه‌ای بوداپست، تجربه متفاوتی است وفضایی برای دوری از فشار و شلوغی زندگی روزمره را ایجاد می کند.

به گزارش دکوبوم این فضا با متراژ ۱۷۸  متر مربع و طراحی های متقارن، دیتیل ها، سبک جالب توجه، پالت های رنگی زنده و نوستالژیک؛ قوس ها همگی یادآور احساساتی از فیلم این فیلمساز است که شکل دهنده فضا و الهام بخش برای طراحی بوده است.

لابی هتل همانطور که مهمانان را به پویایی دعوت می کند، چشمان مخاطب را هم به پویایی فرا می خواند. در هتل در عین وجود تقارن، مرکزیت نیز به چشم می خورد. وجود یک طرح به عنوان مرکز و قرارگیری عوامل دیگر پیرامون شعاع آن تاکید بر روی دایره بودن آن دارد در طرح کافه نیز تعبیر مدرن، مینیمالیستی در طراحی به چشم میخورد و نمای ساختمان با طاق ورودی شکوه و عظمتی را برای ورود به کافه به همراه فضای دعوت کننده سبب شده تا کاربران با فضا به تعامل پرداخته و دقیقاً صحنه هایی از فیلم را مجسم می کنند.

لایه ها، ارتفاع و ویژگی های طراحی ، مشتریان را ترغیب می کند تا فضا را کشف کنند.کافه بوداپست احساسی لطیف ، ظریف و سرگرم کننده را القا میکند توپ های صورتی ، علامت های نئونی و صندلی حبابی همینطور رنگ های به کار رفته حاکی از شخصیت های اندرسون در هتل گرند بوداپست است که با برند سازی یکپارچه در کافه از طریق علامت های تجاری و منوها تقویت می گردد در ادامه با تصاویر بیشتر با دکوبوم همراه باشید….

معماری کافه طراحی هتل بوداپست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین