کد خبر: 54987 A

ببینید: اثر هنری از جنس یخ و برف/ هتلی که مهمانان را مسحور می‌کند

ببینید: اثر هنری از جنس یخ و برف/ هتلی که مهمانان را مسحور می‌کند

این هتل حیرت انگیز که در سوئد واقع شده، از برف و یخ اتاق‌هایی مملوء از آثار هنری می‌سازد که هر ساله گردشگران سرتاسر دنیا را وسوسه می‌کند.

ایران آرت: نخستین تصاویر از سی و یکمین هتل یخی سوئد منتشر شده و برای آن‌هایی که به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا قادر به سفر نیستند این فرصت به وجود آمده تا از طریق فناوری واقعیت افزوده نگاهی به این هتل حیرت انگیز بیاندازند.

این هتل حیرت انگیز که در منطقه Jukkasjärvi سوئد واقع شده، از برف و یخ اتاق‌هایی مملوء از آثار هنری می‌سازد که هر ساله گردشگران سرتاسر دنیا را وسوسه می‌کند. تجربه اقامت در هتل یخی شماره ۳۱، تا یازدهم آوریل ۲۰۲۱ امکان پذیر است و بخش دائمی هتل به نام هتل یخی ۳۶۵ باز باقی می ماند و در تمام سال با یخ و برف پذیرای گردشگران است.

این نمایشگاه موقت هنری از آب رودخانه تورن ساخته می‌شود و امسال ۱۲ سوییت هنری منحصر به فرد در هتل شماره ۳۱ و شش سوییت هنری جدید هم در هتل شماره ۳۶۵ ساخته شده، به علاوه یک سالن جشن برای برگزاری عروسی ها و دیگر مراسم های خودمانی. قرار است ۶ سوییت هنری دیگر هم آماده و روز ۲۱ دسامبر ارائه شود. ابتکار جدیدی که امسال صورت گرفته، مجهز شدن همه ی سوییت های هنری به یک کد QR است که با اسکن کردن آن یک صدای راهنما پخش می شود. این صدا تمام داستان مربوط به هر پروژه ی هنری را بیان می کند.

در سالن جشن وارد جنگلی یخی می شوید، در سوییت "جعبه ی اسباب بازی" پا به دنیایی مملوء از اسباب بازی می گذارید و در سوییت "سونا" احتمالاً سردترین سونای دنیا را تجربه می کنید.

به گزارش روزیاتو لوکا رونکورونی، مدیر هتل یخی می گوید: "همه گیری کرونا باعث شده طور دیگری فکر کنیم اما نتیجه ادای احترامی است خیره کننده به سوئد." او همچنین می گوید: "نسخه ی سی و یکم هتل یخی فراموش نشدنی خواهد بود. ۳۵ هنرمند طراحی هایی برای این هتل داشته اند که مهمانان‌مان را مسحور می کند و شما را از واقعیت امسال رها می‌کند."

هتل یخی یک تجربه واقعیت افزوده هم در اینستاگرام دارد. مالین فرانک، مدیر عامل هتل یخی می گوید: "می دانیم که خیلی ها مشتاق سفرند و می خواستیم امکان تجربه ی هتل یخی را برای کسانی فراهم کنیم که ممکن است در حال حاضر امکان اقامت در این هتل را نداشته باشند. به همین دلیل این فکر به ذهن مان رسید که به کمک فناوری واقعیت افزوده امکان یک سفر مجازی را به وجود آوریم."


معماری هتل اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین