کد خبر: 55733 A

طراحی داخلی فضای کار مناسب روزهای کرونایی/ عکسها

طراحی داخلی فضای کار مناسب روزهای کرونایی/ عکسها

این دفتر کار به شکلی طراحی شده که کارمندان ضمن حضور در یک محیط کار ایده‌آل، امکان رعایت فاصله اجتماعی و در امان ماندن از کرونا را نیز خواهند داشت.

ایران آرت: طراحی داخلی این دفترکار در فضایی به متراژ 80 مترمربع طراحی و اجرا شده است. هدف اصلی این پروژه طراحی یک فضای کاملاً انعطاف‌پذیر مطابق با نیازهای کارفرما بوده، بنابراین نقطه شروع شکل‌گیری پروژه با مطالعه کاربردهای احتمالی فضا آغاز شده است، در ادامه فعالیت‌های کاری و پویایی فضا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و تصمیم به ایجاد دفتری با سطوح مختلف برای ایجاد حریم شخصی گرفته شده است.

طراحی داخلی این دفتر کار به صورت پلان بازی طراحی شده که یک فضای قفسه‌ای و مجلل توزیع فضاهای اداری، سرویس بهداشتی، کافه بار، نمایشگاه و همچنین فضاهای کار و جلسات را به عهده گرفته است.

طراحی این قفسه سفارشی به صورت یک قفسه ثابت با پارتیشن‌های شیشه‌ای از کف تا سقف، حریم خصوصی خوب اما با اجازه نفوذپذیری بصری در کل فضا همچنین ایجاد نمای داخلی جدید را سبب شده است.

به گزارش آرل، طراحی و پویایی عملکردی در فضاهای داخلی توسط مبلمان سفارشی با مجموعه‌ای از حوزه‌های ثابت، واحدهای ذخیره‌سازی و درب‌های کشویی امکان انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کنند و متریال و روش‌های ساخت و ساز برای کاربردی‌تر شدن فضا به کار رفته است.

1

متریال‌های مورد استفاده عمدتا از تخته‌های چوب کاج هستند و استفاده از رنگ‌ها، اشکال و متریال‌ها به عنوان منبعی برای ایجاد سلسله مراتب بین مناطق افزوده شده است.

رنگ آبی برگرفته از رنگ سال انتخاب شدهPantone blue 2020، خطوط منحنی و خطوط سفید، چوب طبیعی و خطوط متعامد برای مداخله فضایی جدید به کار گرفته شده‌اند.

2

در حالت کلی می‌توان گفت طراحی دفترکار در متراژ کم محدودیت هایی را به همراه دارد که با توجه به شیوع کرونا مشکلات بیشتری را برای کارمندان ایجاد خواهد کرد از این رو طراحی هوشمندانه فضاهای کوچک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ایجاد فاصله مناسب برای حفظ سلامت ضرورری است که در این دفتر کار با طراحی هوشمندانه محدودیت فضایی سبب ایجاد اختلال در زیبایی و عملکرد و همینطور رویکرد حفظ فاصله اجتماعی نگردیده و در ضمن با ترکیب رنگ ها و اشکال فضایی پویا و انعطاف پذیر ایجاد کرده است.

3

5

6

7

 

معماری معمار طراحی داخلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین