کد خبر: 55790 A

برنده جایزه طراحی سال ۲۰۲۱ معرفی شد

برنده جایزه طراحی سال ۲۰۲۱ معرفی شد

دیوار الاکلنگی که ال پاسو و تگزاس را به یکدیگر پیوند می‌دهد برنده جایزه "طراحی سال" موزه طراحی لندن شد.

ایران آرت: مجموعه‎‌ای از الاکلنگ‌های صورتی که به مردم این امکان را می‌دهد تا از پشت مرز ایالات‌متحده و مکزیک با همدیگر ارتباط داشته باشند به عنوان برنده جایزه "طراحی سال" معرفی شده است.

به نقل از گاردین، "دیوار الاکلنگی" که "ال پاسو" و "تگزاس" را به یکدیگر پیوند می‌دهد برنده جایزه "طراحی سال" موزه طراحی لندن شد.

ایسنا نوشت "رونالد رائل" استاد معماری در دانشگاه کالیفرنیا و "ویرجینیا سن فرتلو" استادیار رشته طراحی در دانشگاه سن خوزه طراحان این دیوار الاکلنگی هستند و ایده ساخت الاکلنگ‌ها نخستین بار حدود یک دهه پیش به ذهن این دو نفر رسید.

"سن فرتلو" می‌گوید: " فکر می‌کنم با وجود اتفاقات اخیر کاملا مشخص است که ما در کشورمان به ساخت دیوار نیازی نداریم بلکه باید پل بسازیم ... دیوارها مردم را از ورود به کنگره بازنمی‌دارند ... دیوارها حرکت ویروس‌ها را متوقف نمی‌کنند. ما باید به این فکر کنیم که چطور می‌توانیم بی ‌آنکه آسیبی به یکدیگر برسانیم با همدیگر ارتباط داشته باشیم."

ویدئویی از بازی کردن مردم با الاکلنگ‌های مرز دو کشور در جولای  ۲۰۱۹ بسیار پربازدید شده بود.

این الاکلنگ‌های صورتی از بین بیش از ۷۰ نامزد به عنوان برنده این رقابت انتخاب شده است. در جریان رقابتی که توسط موزه طراحی لندن برگزار شده بود جوایزی در شش شاخه از جمله تولید، معماری، دیجیتالی، مد، گرافیک و حمل‌ و نقل به برگزیدگان اهدا شد.

 

معماری طراحی جایزه طراحی سال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین