کد خبر: 58780 A

خودکشی در زیباترین آسمان‌خراش!/ سازه عجیب معمار انگلیسی دردسرساز شد

خودکشی در زیباترین آسمان‌خراش!/ سازه عجیب معمار انگلیسی دردسرساز شد

توماس هدرویک معمار انگلیسی بنایی را در منهتن نیویورک طراحی کرده که شکل دیوانه‌وار آن باعث شده سه نفر ترغیب شوند به بالای آن بروند و خودکشی کنند. این بنا مدتی تعطیل شد و حالا با سیستم ایمنی جدید بازگشایی خواهد شد.

ایران آرت: سازه کشتی عظیم ساخته شده به عنوان جاذبه گردشگری در نیویورک بعد از تعطیلی به علت خودکشی 3 نفر، این بار با سیستم ایمنی جدید بازگشایی می‌شود. آیا این سیستم‌ها می‌توانند در آینده به عنوان استانداردهایی برای تمامی آسمان خراش‌ها در زمینه معماری پیاده سازی شوند؟

بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک

معمار انگلیسی "توماس هدرویک" (Thomas Heatherwick) اخیرا با طراحی جزیره کوچک خود در منطقه Hudson Yards منهتن نیویورک در حوزه گردشگری مطرح شده است. همچنین با خودکشی 3 نفر از بالای سازه 46 متری کشتی او، این جاذبه گردشگری بسیار بحث برانگیز شده و به مدت 4 ماه تعطیل شد. طبق اخبار اخیر، قرار است شاهد بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک در روز جمعه 28 می سال 2021 باشیم. این بار سازه قبلی با سیستم حفاظتی جدید برای جلوگیری از خودکشی افراد طراحی مجدد شده است. این طراحی شامل یک "سیستم دوستی" است که بازدیدکنندگان را در گروه‌های چند نفره و هر گروه با یک راهنما وارد مسیر بازدید می‌کند.

به نوشته وبسایت دینو، یکی از سخنگویان شرکت های مرتبط توسعه دهنده منطقه Hudson Yards درباره این سازه می‌گویید: Vessel به عنوان یک تجربه طراحی مشترک و همه جانبه تصور می‌شد که الزام بازدیدکنندگان برای شرکت در گروه‌های دو نفره یا بیشتر، ایمنی تجربه بازدید را افزایش می‌دهد.

2

طبق تحقیقات انجام شده روی طراحی این سازه، استودیو هدرویک مطالعه‌ای را پیشنهاد کرده بود که تغییرات طراحی را در ساختار سازه پیشنهاد می‌کرد؛ اما به جای آن، کشتی با سیستم جدید فروش بلیط بازگشایی می‌شود. Vessel جاذبه‌ای به شکل لانه زنبوری است که از 154 پلکان تشکیل شده که در 80 سکوی فرود با هم ملاقات می‌کنند و نمای 360 درجه‌ای از منطقه توسعه Hudson Yards و رودخانه هادسون را ارائه می‌دهند. پروژه عمومی مهم دیگر استودیو هدرویک در نیویورک، یک پارک 2.4 هکتاری و محل اجرای نمایش است که در بالای ستون‌های بتونی هادسون واقع شده‌اند، که "جزیره کوچک" (Little Island) نام دارد.

3

سیستم حفاظتی سازه کشتی توماس هدرویک

از زمان افتتاح این سازه در سال 2019، سه نفر بر اثر خودکشی در کشتی در سه حادثه مختلف جان خود را از دست داده‌اند که باعث تعطیلی این جاذبه گردشگری شد. در آن زمان، شرکت‌های مرتبط اعلام کردند که با روانپزشکان و سایر متخصصان در مورد اجرای استراتژی‌های پیشگیری از خودکشی در این منطقه مشورت خواهند کرد و یک راه حل کارآمد را برای بازگشایی دوباره اجرا خواهند کرد. شرکت‌های مرتبط همچنین با بنیاد Born this Way، خیریه بهداشت روان که توسط هنرمند معروف "لیدی گاگا" (Lady Gaga) تاسیس شده است، برای ایجاد تابلوهایی برای محل برگزاری و چاپ پیام‌هایی روی بلیط‌ها برای کمک به افراد مضطرب همکاری کرده‌اند.

4

 

معماری معمار سازه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین