کد خبر: 59944 A

معماری زیبای برج‌های دوقلو در سنگاپور/ عکس

معماری زیبای برج‌های دوقلو در سنگاپور/ عکس

این پروژه متشکل از دو برج به شکل مجسمه است که تراشیده و حفاری شده‌اند تا مجموعه‌ای از فضاهای مدور شهری از جمله باغ‌ها، مسیرهای پیاده، کافه‌ها و رستوران‌ها را ایجاد کنند.

ایران آرت: برج های دو قلوی DUO توسط Ole Scheeren به منظور آشتی با شهر طراحی شده است. برج های DUO بافت محیط پیرامون را با طیف متنوعی از عملکرد های گوناگون خود در اطراف یک پلازای 24 ساعته ادغام می کند تا پیوند شهری جدیدی را برای زندگی پویا و پر رونق سنگاپور شکل دهد. مجموعه DUO زندگی، کار و خرده فروشی را با باغ های عمومی، اینستالیشن های فرهنگی و یک بافت متنوع شهری ترکیب می کند.

دو برج آن دربرگیرنده عملکردهای اصلی پروژه هستند: یکی از آن ها 660 واحد مسکونی را در خود جای داده و دیگری شامل دفاتر شرکت ها و یک هتل پنج ستاره است. در سال 2021، پروژه DUO برنده جایزه معتبر CTBUH Urban Habitat Award در بخش Single Site Scale گردید.

به گزارش لاکچری پراپرتیز، این پروژه متشکل از دو برج به شکل مجسمه است که تراشیده و حفاری شده‌اند تا مجموعه‌ای از فضاهای مدور شهری از جمله باغ‌ها، مسیرهای پیاده، کافه‌ها و رستوران‌ها را ایجاد کنند. نمای منحنی برج ها با داشتن بافت ظریفی از یک سیستم سایبان لانه زنبوری به شکل مواج در آمده است. بافت لانه زنبوری شامل یک سری سایبان های شش ضلعی است که به محافظت از برج ها در برابر گرما و تابش خورشید کمک می کنند؛ بدون آنکه مانع چشم انداز باغ ها، اقیانوس ها و خط افق سنگاپور شوند. 

2

پلازای این مجموعه که 24 ساعت شبانه روز باز است، شامل مجموعه ای از باغ ها و مناطق تفریحی سبز می باشد که از طریق اتصالات متعددی در بالا و زیر زمین به سایر نقاط شهر متصل می شوند. دسترسی وسایل نقلیه به برج ها از طریق یک سری رمپ های اختصاصی صورت می گیرد تا پلازا به عنوان فضایی کاملا در اختیار پیاده روها عمل کند. وجود چندین سطح اتصال عمودی امکان دسترسی به تراس های مرتفع و بزرگ (برای هتل و ساکنین)، یک سکوی عمومی مشاهده و یک رستوران آسمانی بر فراز برج هتل- اداری را فراهم می کند. 


3

4

5

7

6

معماری معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین